مدل های پرو آیفون 14 با درگاه شارژ لایتنینگ بهینه شده روانه بازار می شوند

به گزارش دور زمین، نوترین خبرها و اطلاعات منتشر شده در خصوص نسل نو گوشی های پرچم دار سال آینده اپل ادعا می نمایند که آیفون 14 پرو و پرو مکس با درگاه شارژ لایتنینگ پیشرفته تر و بهبود یافته تری در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. ظاهراً درگاه شارژ لایتنینگ این گوشی ها از سرعت شارژ USB 3.0 پشتیبانی خواهد نمود. شایعات قدیمی نیز در خصوص این گوشی ها وجود دارند که می گویند مدل های پرو آیفون 14 ممکن است با پورت های USB-C همراه باشند، اما خیلی نمی گردد به این شایعات اعتماد کرد.

مدل های پرو آیفون 14 با درگاه شارژ لایتنینگ بهینه شده روانه بازار می شوند

همانطور که می دانید سری نو گوشی های پرچم دار اپل همچون نسل های قبلی از درگاه لایتنینگ برای شارژر شدن بهره خواهند برد. این خبر به هیچ وجه جای تعجب ندارد، اما به نظر می رسد که اپل میخواهد تا سرعت انتقال را از فناوری USB 2.0 به USB 3.0 بهبود ببخشد. اگر این خبر صحت داشته باشد، کاربران آینده آیفون های 14 پرو و پرو مکس افزایش سرعت قابل ملاحظه ای را با این پورت ها تجربه خواهند کرد. باید خاطر نشان کنیم که حدبیشتر سرعت انتقال فناوری USB 2.0 حدود 60 مگابایت بر ثانیه است که این سرعت می تواند در درگاه USB 3.0 به حدبیشتر 640 مگابایت بر ثانیه برسد.

اما نکته ای در این گزارش وجود دارد، مربوط به منبع آن است. افشاگر LeaksApplePro که این خبر را منتشر نموده، سابقه چندان خوبی در افشاگری خبرها ندارد. باید خاطر نشان کنیم که این افشاگر در نوامبر سال 2021 بیان کرد که آیفون 14 پرو با درگاه شارژ USB-C روانه بازار می گردد که صحت چنین خبری تا به حال تأیید نشده است. همانطور که می دانید، در خصوص نسل بعدی گوشی های پرچم دار اپل شایعات زیادی در فضای مجازی دست به دست می گردد و بد نیست نگاه کوتاهی به آن ها داشته باشیم.

در نوترین گزارش منتشر شده در خصوص این گوشی ها به این موضوع اشاره شد که سامسونگ تنها تأمین نماینده نمایشگر یکی از مدل های آیفون 14 خواهد بود. در توضیحات این گزارش آمده که سامسونگ سال جاری فقط تأمین نماینده اختصاصی نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 14 پرو خواهد بود. بعلاوه گفته شده که سفارشات نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 پرو مکس هم بین سامسونگ و LG تقسیم خواهد شد. در گزارش دیگری به این موضوع پرداخته شد که در حدود 20 الی 25 درصد سفارشات آیفون های 14 6.1 اینچی به شرکت BOE اختصاص پیدا نموده و باقی مدل ها نیز به همراه نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 مکس همچنان بین سامسونگ و LG تقسیم خواهند شد.

بیشتر رسانه های خبری در فضای مجازی تقریباً در یک موضوع هم عقیده هستند و آن هم این است که مدل های پیشرفته 6.1 اینچی آیفون 14 پرو و 6.7 اینچی آیفون 14 پرو مکس از طراحی نوی بهره مند خواهد شد و مدل های 6.1 اینچی آیفون 14 و 6.7 اینچی آیفون 14 مکس از همان طراحی سال 2022 اپل استفاده خواهند کرد. اخیراً طرح های مفهومی این گوشی در رسانه های خبری منتشر شده که بسیاری از شایعات را تأیید می نمایند. برای مثال می دانیم عمر آیفون مینی به انتها رسیده و در سری آیفون 14 ما شاهد این گوشی که خیلی هم هوادار ندارد، نخواهیم بود.

نکته دیگری که با آنالیز این تصاویر می توان به آن دست یافت این است که آیفون 14 پرو و پرو مکس برآمدگی دوربین نسبتاً زیادی دارند. بعلاوه سنسور دوربین اصلی این گوشی های هوشمند به علت اینکه قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به جای دوربین 12 مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است. بر اساس نوترین اطلاعات منتشر شده، ، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالاً محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند.

مدتی قبل اعلام شد که فقط مدل های پرو آیفون 14 از چیپست نو بهره مند می شوند و مدل های استاندارد بار دیگر با چیپست قدیمی A15 به دست کاربران می رسند. اما طبق گزارش های نوتر، این شرکت میخواهد A15 را هم به طور محدود ارتقاء دهد و تحت عنوان A16 دوباره معرفی کند. به همین دلیل تراشه استفاده شده برای مدل های پرو آیفون 14 به عنوان A16 پرو ارائه خواهد شد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5778

به "مدل های پرو آیفون 14 با درگاه شارژ لایتنینگ بهینه شده روانه بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های پرو آیفون 14 با درگاه شارژ لایتنینگ بهینه شده روانه بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید