مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- مبلمان تکمیل کننده هر سبک از دکوراسیون هستند و مبلمان راحتی یکی از اثاثیه های مهم منازل است که دکوراسیون خانه بدون آن ها هیچ تعریفی ندارد. اما ویژگی های یک مبل راحتی خوب چیست؟ چه عواملی یک مبل را مناسب خانه یا محل کار ما می نماید؟ انواع مبل راحتی چیست؟ برای پاسخ به این سوالات ویژگی های مبل راحتی خوب را مورد آنالیز قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هر آنچه که باید در خصوص مبلمان راحتی بدانید

مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست نسبت به مبلمان سلطنتی و کلاسیک از راحتی و نرمی بیشتری برخوردار است. متریال به کار رفته در نوع راحتی با مبلمان کلاسیک فرق دارد و همین امر باعث تفاوت آن با سایر مدل ها می شود. در طراحی مبلمان راحتی، خلاقیت و ابتکار عمل بیشتری وجود دارد به علت استفاده بیشتر از فوم و پارچه می توان مدل های گوناگونی از آنها را ساخت و فراوری کرد.

انواع مختلف مبلمان راحتی

مبلمان راحتی از گذشته تا به امروز دارای طرح ها و شکل های گوناگونی هستند و شما می توانید مطابق با سلیقه و علاقه مندی خود به انواع مختلف آن را سفارش دهید. مبلمان راحتی با آن که نام های متفاوتی دارند اما می توان در سه دسته اصلی مبل راحتی: طرح کلاسیک، چستر و ال دسته بندی کرد. مدل های دیگر مبلمان راحتی فقط نام های متفاوتی دارند.بیشتر آنها 7 نفره هستند و معمولاً یک کاناپه سه نفری یک کاناپه دو نفری و 2 مبل تکی هم دارند. مبلمان ال معمولاً همین ساختار را دارند اما به صورت پیوسته در کنار هم قرار می گیرند.

کدام مبل راحتی بهتره؟

اولین نکته در انتخاب مبلمان راحتی توجه به علاقه شماست. ابتدا باید بدانید سلیقه شما با کدام یک از انواع مبل راحتی همخوانی دارد و کدام یک مناسب خانه شماست. دومین نکته توجه به متراژ خانه شماست اگر فضای خانه شما خیلی کوچک است مبلمان ال انتخاب مناسبی هستند؛ چون فقط در یک سمت قرار می گیرند و فضای بیشتری را اشغال نمی نمایند بدترین انتخاب برای یک خانه کوچک انتخاب مبلمان کلاسیک است.

در خرید مبل راحتی شیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از عوامل مهمی که در خرید مبل راحتی تاثیر گذار است؛ قیمت آن است. مسلما اگر کیفیت متریالی مثل چوب و فومی که در ساختار مبل به کار رفته است کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر است. کیفیت دوخت و نوع پارچه نیز مهم است. مبلمان راحتی چون استفاده بیشتری نسبت به سایر مبلمان دارند باید پارچه مرغوب و دوخت محکم و تمیزی داشته باشند تا بتوان مدت زمان زیادی از آن ها استفاده کرد. رنگ مبلمان نیز از دیگر عوامل مهمی است که باید به ان توجه کرد. مثلا انتخاب رنگ های ساده و مینیمال عمر استفاده از مبلمان را بالاتر می برد. اما رنگ های جیغ و روشن موجب شلوغی فضا و دلزدگی می شوند. هرچه مدل مبلمان ساده تر باشد؛ کارایی و عمر بیشتری خواهند داشت.

چیدمان مبلمان راحتی چگونه باید باشد؟

حتماً باید به نوع قرار گرفتن مبلمان در کنار یکدیگر دقت کنیم. مبل ها باید در کنار هم به گونه ای قرار گیرند که مانع عبور و مرور نشوند در جای مناسب و محلی باشند که به خانه نظم و آرامش دهند. می توان با استفاده از چیدمان اصولی فضای منزل را بزرگتر و یا کوچکتر نشان داد انتخاب میز ها و سایر اکسسوری ها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نقش مبلمان راحتی در دکوراسیون خانه

در زندگی امروزی باید جسارت انتخاب های خلاقانه را داشت. دکوراسیون منزل شما باید متناسب با روحیات و خلقیات خانواده شما باشد و مهمترین کسانی که باید احساس راحتی نمایند شما هستید این احساس راحتی و آرامش می تواند با انتخاب مناسب و چیدمان مبل راحتی کسب شود. مبل های راحتی چون تنوع رنگی متفاوتی دارند گزینه های بیشتری را در پیش روی شما قرار می دهند.

چطور با مبلمان راحتی دکوراسیون خانه را شیک تر کنیم؟

همانطور که قبلا اشاره شد دیوارها، فرش ها، متراژ خانه ،سقف و پرده از جمله ویژگی های مهمی هستند که باید در چیدمان مبلمان آن توجه کرد. در دکوراسیون امروزی و مدرن انتخاب یک رنگ اصلی و دو رنگ فرعی پیشنهاد می شود هارمونی و ترکیب های رنگی می تواند باعث زیبایی و شیک ومدرن بودن دکوراسیون منزل شما باشد.

مدل تازه مبل راحتی کلاسیک

یکی از محبوب ترین مدل مبلمان راحتی،مبلمان راحتی کلاسیک است. این مدل مبلمان بسیار باشکوه و با ارزش دیده می شوند و می توانند دکور خانه شما را شیک و منحصر به فرد نشان دهند. در چیدمان آن ها باید اصل تقارن و نحوه قرار گرفتن در حول محور کانونی منزل دقت کرد.

مدل تازه مبل چستر

مبل چستر یکی از انواع مبلمان لوکس و همواره مد در دکوراسیون منازل است و به عنوان پادشاه مبل ها شناخته می شود. پیشینه تاریخی و اولین طراحی آن به سال 1770برمی شود. در گذشته این مبل ها مورد استفاده خانواده اشرافی و افراد خاص بود اما با گذشت زمان، به علت ساختار مناسب و شکل و طراحی خاص عموم مردم نیز به آن ها علاقه مند شدند.

مدل تازه مبلمان ال

به مبل هایی که به صورت به هم پیوسته، افقی و با زاویه 90 درجه در کنار هم قرار می گیرند و تشکیل یک شکل ال انگلیسی می دهند؛ مبلمان ال گفته می شود. جز دسته بندی مبل های راحتی و البته کاربردی هستند.مبل های ال برای نشیمن،تی وی روم،گود گفت و گو و برای تفکیک فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان راحتی چیست؟

در خرید اینترنتی شما با مدل های فراوان،در طرح،رنگ،نقش،سبک های متفاوتی روبه رو هستید. در گالری های مبلمان امکان ارائه همه محصولات در یک مکان نیست.اما در خرید اینترنتی از سایت های معتبری همانند اثاث چین به شما این امکان را می دهد که در دسته بندی متفاوت با قیمت های متنوع ببینید. مشاورآنلاین می تواند در هر ساعتی از شبانه روز برای یک انتخاب مناسب هدایت کند و با پشتیبانی 24 ساعته و تحویل درب منزل نیز از دیگر مزایای خرید اینترنتی است.

نتیجه گیری

در این مقاله ویژگی های مبل راحتی خوب را مورد آنالیز قرار دادیم. مبلمان راحتی به علت کارایی بالا محبوب تر از مدل های دیگر هستند و معمولا در دسته بندی کلاسیک،ال و چستر قرار می گیرند. اما تنوع رنگی بسیار بالا،کالیته های مختلف پارچه ای و متریال هایی با درجه کیفی گوناگون در طراحی و ساخت آن ها به کار رفته است. امکان ارائه تمامی مدل ها در یک فروشگاه یا گالری مبلمان وجود ندارد,اما با خرید انلاین از سایت های معتبر این امکان را به شما می دهد که تازهترین و به روزترین مدل مبلمان متناسب با سبک دکوراسیون خانه خود را انتخاب و بخرید.

سوالات متداول

مبلمان راحتی به چند دسته تقسیم می شوند؟ مبلمان راحتی به انواع مختلف مبل چستر، ال و کلاسیک تقسیم می شوند.

در خرید مبل راحتی خوب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ علاوه بر قیمت و کیفیت باید به هم خوانی مبلمان با دکوراسیون خانه و رنگ مناسب آن ها نیز باید دقت کرد.

مزیت خرید اینترنتی مبلمان چیست؟ انواع مختلف مبلمان در رنگ ها و طرح های متنوع به صورت 24 ساعته و تحویل درب منزل از جمله مزیت های خرید اینترنتی مبلمان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5175

به "مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید