فشار اروپا و آمریکا بر بحرین برای بهبود شرایط حقوق بشری پیش از انتخابات پارلمانی

به گزارش دور زمین، روزنامه گاردین فاش کرد، مقامات و چهره های مطرح در انگلیس، آمریکا، ایرلند و اتحادیه اروپا در چندین نامه جداگانه از بحرین خواسته اند به سرکوب مخالفان خاتمه بدهد.

فشار اروپا و آمریکا بر بحرین برای بهبود شرایط حقوق بشری پیش از انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرنگاران، این انگلیسی در گزارشی می نویسد: انتخابات پارلمانی آتی در بحرین به دلیل ممنوعیت فعالیت جمعیت های مخالف و حبس ابد شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و سرکوب و بازداشت سایر مخالفان هیچ گونه مشروعیتی ندارد. حضور ناظران بین المللی در این انتخابات ممنوع گردیده است. این انتخابات در زمانی بسیار سخت برای بحرین برگزار می گردد چراکه منابع مالی این کشور به خاطر کاهش قیمت نفت به شدت کاهش یافته و تنش ها با مخالفان شیعه همچنان ادامه دارد.

این روزنامه نوشت: گروهی از نمایندگان انگلیسی در نامه ای به وزارت خارجه اعلام نموده اند که انتخابات آزاد و شفاف تنها در صورتی برگزار می گردد که شهروندان قادر به دادن رأی واقعی خود باشند، این درحالی است که بسیاری از مخالفان در بحرین نمی توانند رأی بدهند.

این روزنامه به فشارهای آمریکا بر بحرین اشاره نموده و می نویسد: با انتخاب تام مالینوفسکی به عنوان عضو کنگره بحرین از این پس بیشتر در معرض فشار آمریکا قرار می گیرد. مالینوفسکی از منتقدین جدی سیاست های آل خلیفه و نقض حقوق بشر در بحرین است.

این روزنامه نوشت که انگلیس، آمریکا، ایرلند و اتحادیه اروپا در چهار نامه جداگانه از بحرین خواسته اند به سرکوب مخالفان انتها بدهد.

گاردین نوشت که حدود 40 عضو پارلمان اروپایی در نامه ای به پادشاه بحرین که قرار است چند روز دیگر منتشر گردد، اعلام نموده اند که به جای کاهش تنش و برگزاری مذاکرات اقدامات سرکوبگرانه را افزایش داده است، در چنین شرایطی جامعه جهانی انتخابات بحرین را مشروع یا آزاد و عادلانه نمی داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 204

به "فشار اروپا و آمریکا بر بحرین برای بهبود شرایط حقوق بشری پیش از انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار اروپا و آمریکا بر بحرین برای بهبود شرایط حقوق بشری پیش از انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید