چطور اجناس دست دوم را در کانادا بفروشیم؟

به گزارش دور زمین، خلاص شدن از دست اجناس دست دوم و کهنه مثل مبلمان، میز نهارخوری، صندلی و خیلی چیزهای دیگر گاهی مثل یک عذاب تمام نشدنی است. اینکه در انتظار به فروش رفتن یک جنس دست دوم و کارکرده بنشینید، همواره جالب نخواهد بود و در بیشتر مواقع حوصله تان را سر می برد؛ مخصوصاً اگر بخواهید با پول فروش آن ها یک چیز نو خریداری کنید. اما نگران نباشید؛ در همه جای جهان مخصوصاً اینجا در کانادا ایده های جالبی وجود دارد که به واسطه آن ها می توانید در سه سوت، اجناس تان را به قول خودمان آب کنید.

چطور اجناس دست دوم را در کانادا بفروشیم؟

البته شما می توانید لوازم دست دوم و کهنه تان را همینطوری رد کنید تا بروند پی کارشان اما پول درآوردن از همین وسایل کهنه و به دردنخور هم شیرینی های خاص خودش را دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه 7 راه چاره بی قید و شرط برای فروختن اجناس دست دوم را مرور کنیم.

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

راه چاره شماره 1: در گاراژتان را باز کنید!

از یک روش سنتی، ساده و بی دردسر بهره ببرید. مبلمان یا وسایل دست دوم تان را که برای فروش گذاشته اید، داخل گاراژتان بگذارید و در آن را روی مشتریان باز کنید؛ اینطوری هم می توانید در خصوص وسایل تان به مشتریان شرح بدهید و هم این امکان را به مشتریان می دهید تا وسایل را از نزدیک ببینند.

اگر هم یک گاراژ بزرگ ندارید یا کلاً از ایده گاراژ خوش تان نیامده است، یک حراجی در پیاده رو راه بیندازید. نام این حراجی های کنار خیابان را Sidewalk Sale گذاشته اند و خیلی ها با استفاده از این روش، از شر وسایل دست دوم شان خلاص می شوند.

اصلاً لازم نیست که کنار وسایل تان بایستید و داد بزنید: آی بدو بدو حراجیه! بیایید که آتیش زدم به مالم؛ کافی است که در وقت مناسبش، یک پیغام آگهی در فیسبوک، Kijiji یا Craigslist بگذارید و از مشتریان بخواهید که برای خرید پیش شما بیایند.

با این روش ها، دیگر احتیاج نیست که 24 ساعته به Inbox ایمیل تان سر بزنید یا وقتتان را در انتظار مشتریان تلف کنید.

راه چاره شماره 2: از فیسبوک چه خبر؟

از صفحه فیسبوک تان چه خبر؟ یک دستمال بردارید و دستی به سر و روی اکانت فیسبوک تان بکشید و آن را برای یک فروش تپل و پر ملات آماده کنید.

استفاده از فیسبوک شاید خیلی وقت است که در ایران به خاتمه خودش رسیده است، اما هنوز در جای جای دنیا مخصوصاً اینجا در کانادا کاربرد دارد. فیسبوک، گروه های زیادی دارد که مخصوص خرید و فروش وسایل دست دوم و کهنه هستند؛ توی آن ها عضو شوید و با مشتریان آینده خود خوش و بش کنید.

فیسبوک، کار شما را برای فروش وسایل دست دوم تان راحت می نماید؛ کافی است که یک یا چند عکس از وسایل تان را در یکی از این گروه ها بگذارید و همه شرحات لازم را به آن اضافه کنید.

برای اینکه کارتان از همینی که هست آسان تر بگردد، نام شهرتان را به همراه وسیله ای که می خواهید بفروشید، در فیسبوک سرچ کنید تا گروه مورد نظرتان بالا بیاید.

برای مثال اگر در نظر دارید که مبلمان تان را بفروشید و در تورنتو اقامت دارید، این عبارت را سرچ کنید: Furniture selling Marketplace + Toronto.

راه چاره شماره 3: اینستاگرام و داستان فروش وسایل

بهتر از فیسبوک و پتانسیل فروش در آن، فضای بی نظیر اینستاگرام است. ممکن است یک شخص، در فیسبوک صفحه ای نداشته باشد اما این قضیه در رابطه با اینستاگرام کاملاً برعکس است.

شما می توانید اطلاعات و عکس مربوط به وسایل دست دوم و کهنه تان را دقیقاً مثل روش فیسبوک در استوری اینستاگرام تان بگذارید و هشتگ های مربوط با آن ها را هم اضافه کنید.

شما حتی می توانید یک پست موقت بگذارید و با استفاده از هشتگ های مناسب، اقدام به جذب مشتری کنید.

مثلاً فرض کنید که شما می خواهید همان مبلمان دست دوم تان را در اینستاگرام برای فروش بگذارید؛ خب همان عکس ها را بگیرید، شرحات را اضافه کنید و یک هشتگ مرتبط مثل #furnitureselling یا #secondhandfurnitureselling کنار آن ها قرار بدهید.

راستی شما می توانید خیلی حرفه ای تر عمل کنید و به وسیله فضاهای بهتری مثل Shopify یا Bigcommerce اقدام به فروش وسایل خود بکنید.

راه چاره شماره 4: سراغ سمساری ها بروید.

چرا از ایده سمساری و قرار دادن وسایل دست دوم تان در بازارهای Flea Market استفاده نمی کنید؟

شما می توانید سراغ یکی از مغازه های سمساری بروید و پیشنهاد خودتان برای قیمت وسایل مورد نظر را ارئه بدهید؛ خلاصه یا آقای سمسار آن ها را از شما با همان قیمت پیشنهادی می خرد یا کمی با شما سر قیمت و این جور چیزها چانه خواهد زد.

البته که شما می توانید یک سر به بازار کهنه فروش ها یا همان Flea Market بزنید. کمی گشت و گذار کنید و با مشتریان وارد گفت وگو بشوید.

یک دودوتا چهارتای ساده، به شما نشان خواهد داد که باید وسایل دست دومتان را به کدام مشتری بفروشید. ناگفته نماند که این نوع بازارها واقعاً وسوسه نماینده خواهند بود؛ آن قدر وسوسه نماینده که ممکن است پول حاصل از فزوش وسایلتان را در یکی از غرفه ها خرج کنید و با جیب خالی به خانه برگرید!

راه چاره شماره 5: خرید و فروش در Bunz

سایت Bunz یکی از معروف ترین سایت های خرید و فروش وسایل به صورت آنلاین در کانادا است که چندسال از افتتاح آن می گذرد. در این سایت می توان وسایل مورد احتیاج را به صورت نقدی و غیر نقدی خرید؛ منظورم از خرید غیر نقدی وسایل، امکان معاوضه یک وسیله با وسیله دیگر است.

از آنجایی که قیمت خرید خانه و املاک در برخی شهرهای کانادا مثل تورنتو زیاد است، مردم به هر دری می زنند تا در هزینه های خودشان صرفه جویی نمایند. شما هم از این فرصت بهره ببرید و یک سر به این سایت ارزشمند بزنید.

راه چاره شماره 6: فروشگاه های آنتیک

اگر می خواهید مبلمان یا وسایل قدیمی و آنتیک تان را رد کنید، یک سر به فروشگاه های مخصوص این کار بزنید.

برخی از فروشگاه ها از خرید مبلمان و وسایل قدیمی و کلاسیک بسیار استقبال می نمایند. صاحبان این فروشگاه ها ممکن است گاهی یک قیمت فراتر از انتظارتان هم به شما پیشنهاد بدهند تا برق از کله تان بپرد.

به نظرم اگر یک دست مبلمان قدیمی (شبیه همان هایی که از پدر و مادرتان به شما رسیده است) دارید، فرصت را از دست ندهید و یک سر به این نوع فروشگاه ها بزنید. خیلی از آن ها ممکن است به جای پول نقد، یک اعتبار خرید به شما بدهند. اعتبار خرید دقیقاً شامل یک مبلغ قابل توجه است که با استفاده از آن می توانید یک دست مبل، یک میز نهارخوری یا چندتا صندلی نو و تازه خریداری کنید.

راه چاره شماره 7: تولدی دیگر

همه ش که نباید به پول و این جور چیزها فکر کرد! اگر شرایط وسایل کهنه و دست دوم شما خوب است و به قول معروف هنوز پدرش درنیامده، بهتر است آن را بازسازی کنید.

این کار دقیقاً مثل یک تولد دوباره برای وسایل محبوب شما خواهد بود. برای مثال ممکن است من یک صندلی خاطره انگیز قدیمی داشته باشم و اصلاً دلم نیاید که آن را رد کنم یا بفروشم؛ از طرفی، صندلی یا وسیله مورد نظر من خراب نیست و می گردد از آن استفاده کرد.

پس برترین فکر برای این نوع وسایل، بازسازی خواهد بود. با یکی از استادکارها یا علاقه مندان به بازسازی وسایل قدیمی تماس بگیرید و ایده خودتان را بگویید.

انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5864

به "چطور اجناس دست دوم را در کانادا بفروشیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور اجناس دست دوم را در کانادا بفروشیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور اجناس دست دوم را در کانادا بفروشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید