فرانسه؛ تظاهرات علیه ممنوعیت انتشار تصاویر پلیس، درگیری و بازداشت معترضان (

به گزارش دور زمین، معترضان دست‌نوشته‌هایی با شعارهای چه کسی از ما در برابر پلیس محافظت می نماید و خشونت پلیس را متوقف کنید را حمل کردند.

فرانسه؛ تظاهرات علیه ممنوعیت انتشار تصاویر پلیس، درگیری و بازداشت معترضان (

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هزاران معترض فرانسوی که به قانون امنیتی جدید فرانسه برای ممنوعیت انتشار تصاویر افسران پلیس اعتراض داشتند، بار دیگر در سراسر این کشور تجمع و تظاهرات کردند. این تظاهرات با شلیک گاز اشک‌آور و برخورد پلیس همراه شد.

به گزارش خبرنگاران، تظاهرات مردم فرانسه در حالی برگزار گردید که تصاویر ضرب و شتم فجیع یک مرد سیاه پوست از سوی افسر پلیس در فضای مجازی دست به دست می‌شود. تصاویری خشن که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه آن را شوکه‌کننده و شرم آور خوانده است.

معترضان با حمل بنرها و دست نوشته هایی به پیش نویس قانون جدید امنیتی و ممنوعیت انتشار تصاویر افسران پلیس در حین انجام ماموریت در پاریس اعتراض کردند/ عکس: رویترز

به گزارش آسوشیتیدپرس، در روز گذشته حدود 133 هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند و با حمل دست‌نوشته و پرچم ملی رفتار خشن پلیس را محکوم کردند.

رویترز به نقل از وزارت کشور فرانسه نوشت: در تظاهرات روز گذشته حدود 46 هزار معترض در پاریس تجمع کردند. پلیس از دستگیری 9 نفر از آنها اطلاع داد.

معترضان همچنین خواهان آزادی رسانه‌ها و استعفای ژرالد دارمانین وزیر کشور شدند.

این اعتراضات در شهرهای استراسبورگ، نانت، لیل،مون‌پلیه، بوردو دیگر شهرهای فرانسه برگزار گردید.

معترضان فرانسوی پس از برخورد خشن پلیس کشور در برابر پناهجویان و ضرب و شتم شدید یک مرد سیاه پوست از سوی پلیس علیه قانون جدید کشورشان تجمع و اعتراض کردند- پاریس- فرانسه/ عکس: رویترز

فرانس 24 نیز در این باره نوشت: در تظاهرات پاریس پلیس از شلیک گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرد و معترضان نیز با ایجاد موانع آغاز به پرتاب سنگ به سمت پلیس کردند.

دارمانین وزیر کشور فرانسه در توییتر خود نوشت: براساس آمار فعلی، در طول تظاهرات 37 افسر و ژاندارم پلیس زخمی شدند. من بار دیگر رفتار غیرقبول علیه نیروهای امنیتی را محکوم می‌کنم.

بیشتر معترضان در تظاهرات روز گذشته فرانسه، روزنامه‌نگاران، گزارشگران، دانشجویان روزنامه‌نگاری، فعالان چپ و شهروندانی با سابقه سیاسی متنوع بودند. آنها خشم خود را از تاکتیک‌های سخت‌گیرانه پلیس در سال‌های اخیر ابراز کردند. بیشتر آنها از برخورد پلیس با اعتراضات گروه موسوم به جلیقه زردها از زمان اعتراض به مسائل مالی فرانسه در سال 2018 شاکی بودند.

کنزا برکان 26 ساله از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به اسوشیتیدپرس گفت: ما از تابستان علیه خشونت پلیس اعتراض کردیم و ادامه خشونت‌ها نشان می‌دهد که آنها اعتراض ما را نشنیده‌اند.

اعتراض علیه پیش نویس قانونی که انتشار تصاویر ماموران پلیس در حین انجام ماموریت را جرم می‌داند- پاریس- فرانسه/ عکس: رویترز

معترضان دست‌نوشته‌هایی با شعارهای چه کسی از ما در برابر پلیس محافظت می نماید، خشونت پلیس را متوقف کنید، دموکراسی کتک خورده را حمل کردند.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در روز آدینه گفت که تصاویر ضرب و شتم یک سیاه پوست تولیدکننده موسیقی توسط ماموران پلیس باعث شرمساری است. سیاستمداران و ورزشکاران برجسته فرانسه نیز از این حادثه ابراز خشم نموده‌اند.

تجمع معترضان در پاریس به قانون جدید فرانسه و رفتار خشن پلیس/ عکس: رویترز

در هفته گذشته و پس از رفتار خشن پلیس به اعتراض مهاجران و پناه‌جویان، بسیاری از مردم از رفتار پلیس شوکه و توجه بیشتری به قانون جدید نشان دادند.

براساس پیش نویس قانون جدید فرانسه انتشار تصاویر افسران پلیس در حین انجام ماموریت برای حفط سلامت جسمی و روانی آنها و ممانعت از تهدید خانواده‌هایشان جرم تلقی خواهد شد.

مردم پاریس با حمل دستنوشته‌هایی خشم خود نسبت به رفتار پلیس فرانسه را نشان دادند/ عکس: رویترز

مجمع ملی (یکی از دو بخش مجلس) فرانسه این قانون را تائید نموده و برای تصویب نهایی منتظر تصویب آن در سنا است. مجلس فرانسه از دو بخش مجمع ملی (مجلس نمایندگان) و مجلس سنا تشکیل شده است. این قانون منتقدان رسانه‌ای فراوان دارد و اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخته است.

بیشتر خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و دانشجویان روزنامه‌نگاری به تصویب چنین قانونی در فرانسه اعتراض دارند و در تظاهرات روز گذشته شرکت کردند/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3436

به "فرانسه؛ تظاهرات علیه ممنوعیت انتشار تصاویر پلیس، درگیری و بازداشت معترضان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه؛ تظاهرات علیه ممنوعیت انتشار تصاویر پلیس، درگیری و بازداشت معترضان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید