عراق، جزئیات ملاقات بارزانی با حکیم

به گزارش دور زمین، دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، جزئیات ملاقات نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با سید عمار حکیم را بیان کرد.

عراق، جزئیات ملاقات بارزانی با حکیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق،نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق که به بغداد سفر نموده است روز چهارشنبه با سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد انجام شد، طرفین درباره تازه ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه، پفراینده تظاهرات و مطالبات معترضان و راهکارهای تحقق آن، خدمات رسانی، اشتغالزایی و اصلاح فرایند سیاسی بحث و گفت وگو کردند.

سید عمار حکیم در این ملاقات با بیان اینکه مطالبات اصلاحی تظاهرات کنندگان نیازمند هم افزایی و همکاری فراکسیون های سیاسی است، بر اهمیت ایجاد نظام انتخاباتی عادلانه و اصلاح برحی بندهای قانون اساسی در راستای همگامی با متغیرها و تضمین حقوق همگان تاکید نمود.

رهبر جریان حکمت ملی ضمن تاکید بر اهمیت تظاهرات و بهره گیری از این فرصت برای رهایی از بعضی مسائل مرحله گذشته، مجددا خواهان حمایت از تظاهرات کنندگان و معرفی عاملین خونریزی ها به دستگاه قضایی شد و بر اهمیت حمایت از منافع عمومی و خصوصی و تمایز قائل شدن میان افراد نفوذی و رویکردشان در سوء استفاده از تظاهرات برای تحقق برنامه های ویژه خود شد.

وی در ادامه با بیان اینکه همگان مسئولیت امور را برعهده دارند، گفت: بعضی امور بر عهده دولت و بعضی مطالبات به ویژه پفراینده مبارزه با فساد بر عهده مجلس و دستگاه قضایی واقع شده است و باید قاطعانه با مفسدین برخورد کرد و برای برطرف معضل فساد از راهکارهای جدیدی بهره گرفت.

سید عمار حکیم درخصوص مناسبات بغداد و اربیل، با اشاره به اینکه فرصت موجود برای حل و فصل مسائل باقی مانده مناسب است، بر در پیش دریافت ابزار گفت وگو و مبنا قرار دادن قانون اساسی برای حل این مسائل تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2207

به "عراق، جزئیات ملاقات بارزانی با حکیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، جزئیات ملاقات بارزانی با حکیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید