طبق گزارش وزارت بهداشت، کرونا در شرایط مهار قرار گرفته است

به گزارش دور زمین، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان فرایند بیماری در کشور در شرایط کنترل و مهار قرار گرفته است.

طبق گزارش وزارت بهداشت، کرونا در شرایط مهار قرار گرفته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در جلسه امروز این کمیته که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار گردید با اشاره به اینکه امروز تمام کوشش دستگاهها با متولی گری وزارت بهداشت و درمان بر کنترل و مهار موج چهارم بیماری قرار گرفته است؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان فرایند بیماری در کشور در شرایط کنترل و مهار قرار گرفته است.

ذوالفقاری در این خصوص گفت: تعداد شهرهای قرمز در کشور در حدود 301 شهر است امیدواریم با فرایند خوب مدیریت بیماری و ادامه رعایت پروتکل ها توسط اصناف و مردم فهیم این میزان در هفته های آینده کاهش پیدا کند.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه باید کنترل بیماری به صورت جدی و هدفمند پیگیری شود؛ گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت سفرها و دورهمی های جمعی بایستی دقیق رعایت شود.

موضوع برگزاری آزمون های وزارت آموزش و پرورش از دیگر محورهای جلسه امروز بود و در این خصوص ذوالفقاری توضیح داد: برگزاری آزمون ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان هایی که اطلاع رسانی می شود انجام می گیرد.

وی در این خصوص گفت: بایستی آزمون ها در مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود تا از امکان انتقال و شیوع بیماری جلوگیری شود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع اصناف و محدودیت های اعمال شده بر آنها اشاره نمود و گفت: انصافا اصناف بیشترین همراهی را در طی 14 ماه اخیر شیوع بیماری کرونا داشته اند.

ذوالفقاری توضیح داد: اصناف جامعه بسیار بزرگی را شامل می شود و طبق گزارش ها حدود سه میلیون واحد صنفی با جمعیت 9 میلیون نفری داریم که به نوبه خود سهم بزرگی را در اقتصاد کشور تشکیل می دهند.

وی در این خصوص یادآور شد: با هدف جلوگیری از آسیب دیدن اصناف این پیشنهاد را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه خواهیم داد که کسب و کار و اصناف مثل واحدهای تولیدی با رعایت شدید پروتکل ها انجام گیرد.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: در این خصوص نظارت را خود اتحادیه ها و اصناف انجام دهند و مراتب را به وزارت بهداشت اعلام نمایند.

ذوالفقاری در خاتمه خاطر نشان کرد: باید با کوشش و همت همگی بتوانیم از این موج سهمگین که روزانه مرگ نزدیک به 400 نفری را در کشور رقم می زند عبور کنیم و اجازه ندهیم که شرایط بیماری در کشور در اثر اهمال کاری ها و بی تفاوتی ها، شیوع و گستره بیشتری گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4292

به "طبق گزارش وزارت بهداشت، کرونا در شرایط مهار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبق گزارش وزارت بهداشت، کرونا در شرایط مهار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید