شیائومی 13 پرو با استاندارد ضد آب IP راهی بازار می شود

به گزارش دور زمین، ویدیویی که شیائومی رسما از گوشی های سری 13 خود منتشر کرده نشان می دهد مدل پرو از این سری یعنی شیائومی 13 پرو با استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP راهی بازار خواهد شد.

شیائومی 13 پرو با استاندارد ضد آب IP راهی بازار می شود

شیائومی 13 پرو قرار است فردا، 11 دسامبر رسما رونمایی شود. این اتفاق باید در واقع 9 روز قبل رخ می داد اما فوت رئیس جمهور سابق چین باعث شد شیائومی مجبور شود 10 روز برای رونمایی از پرچم داران نو خود منتظر بماند. اما فردا رسما شاهد این اتفاق خواهیم بود و دو مدل از بهترین گوشی های سال 2023 یعنی شیائومی 13 و 13 پرو رونمایی خواهند شد.

در رابطه با این دو گوشی تا به امروز هرچه که باید می دانستیم منتشر شده، اما امروز شیائومی یک ویدیوی نو از 13 پرو منتشر و در آن به یکی از مورد انتظارترین قابلیت های این گوشی اشاره کرده است؛ استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP. شیائومی در این ویدیو اعلام کرده که گوشی یادشده رسما در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود.

البته اینکه یک محصول ضد آب و گرد و غبار باشد با یک ویدیو ثابت نمی شود. بلکه کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکال (IEC) باید آن را تأیید و مجوزهای لازم را صادر کند. در غیر این صورت نمی توان تبلیغی در این رابطه انجام داد. به عبارتی دیگر،شیائومی 13 نه فقط با ادعای شیائومی بلکه رسما قرار است ضد آب باشد، حال با چه کیفیتی معین نیست.

شیائومی معمولا گوشی های میان رده و حتی پرچم داران مالی خود را به استاندارد IP53 مجهز می کند که یکی از پایین ترین کیفیت های موجود است و فقط گوشی را در برابر قطرات آب و گرد و غبار خیلی کم حفظ می کند. اما انتظار داریم شیائومی 13 پرو از IP68 پشتیبانی کند؛ قابلیتی که در 12S اولترا هم شاهد آن هستیم تا بدین ترتیب نماینده نو این شرکت چینی هم بتواند در برابر فشار شدید آب و گرد و غبار هم از نفوذ آن ها به درون جلوگیری کند. شیائومی 12 پرو به عنوان یک پرچم دار قدرتمند به صورت رسمی هیچگونه استاندارد IP نداشت؛ در نتیجه اضافه شدن آن به شیائومی 13 پرو می تواند اتفاق خوبی باشد.

سری شیائومی 13 قرار است در رویداد سخت افزاری پیش رو به همراه ساعت هوشمند واچ S2 و شیائومی بادز 4 پرو رونمایی شوند. رنگ اصلی این محصولات سبز است که شیائومی آن را ویلدرنس گرین (سبز صحرایی) می نامد. تمام محصولاتی که در رویداد پیش روی شیائومی معرفی می شوند، مشترکا در این رنگ عرضه خواهند شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5877

به "شیائومی 13 پرو با استاندارد ضد آب IP راهی بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 13 پرو با استاندارد ضد آب IP راهی بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید