شیائومی دو گوشی Mi 8 Pro و می 8 لایت را معرفی کرد

به گزارش دور زمین، گویا خانواده گوشی های می 8 از شیائومی هنوز هم عضو می پذیرد! حالا دو گوشی جدید با نام های می 8 پرو و Mi 8 Lite به عنوان عضوهای جدید این خانواده معرفی گردیده اند. نسخه پرو از این گوشی ها همان Mi 8 معمولی خواهد بود که در آن سنسور اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل گردیده و فقط در کشور چین عرضه می گردد اما بعید نیست به صورت محدود به کشور ما نیز وارد گردد.

شیائومی دو گوشی Mi 8 Pro و می 8 لایت را معرفی کرد

می 8 پرو از پردازنده اسنپ دراگن 845، شش گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی که می توان آن را به یاری کارت حافظه افزایش داد، بهره می برد. همچنین همانطور که گفتیم، سنسور اثر انگشت در این گوشی در زیر نمایشگر دستگاه قرار گرفته و به حساس به فشار نیز خواهد بود. علاوه بر عکسی که از این گوشی در ابتدای پست مشاهده کردید، یک نسخه با قسمت پشتی شفاف مشابه Mi 8 Explorer از می 8 پرو هم عرضه خواهد شد که فعلا عکسی از آن در دسترس نیست.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی می توان به نمایشگر OLED که در بالای آن بریدگی نیز وجود دارد اشاره نمود. GPS دو کاناله، دو دوربین 12 مگاپیکسلی (یکی با لنز زوم دو برابر) در پشت دستگاه و همینطور فناوری تشخیص چهره به یاری دوربین سلفی و سنسور اینفرارد، از دیگر مشخصات این گوشی هستند. از نظر قیمتی نیز مدل پایه این گوشی با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، حدود 467 دلار خواهد بود و مدل رده بالا با همین میزان حافظه داخلی اما هشت گیگابایت حافظه رم، قیمتی حدود 525 دلار دارد.

حال بیایید سراغ نسخه لایت از می 8 برویم. این گوشی که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، درواقع یک نسخه ارزان قیمت از گوشی می 8 خواهد بود که به پردازنده اسنپ دراگن 660 مجهز گردیده است. نمایشگر دستگاه نیز بریدگی کوچک تری دارد و احتمالا خبری از فناوری تشخیص چهره در آن نخواهد بود و فقط از سنسور اثر انگشت که در پشت گوشی قرار گرفته، می توانید بهره ببرید. همچنین در بخش پشتی دستگاه دو دوربین 12 و 5 مگاپیکسلی با لنز f/1.9 وجود دارد که نسبت به نسخه های رده بالای می 8 که معمولا دو دوربین 12 مگاپیکسلی دارند، عملکرد ضعیف تری خواهد داشت. البته شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی سنگ تمام گذاشته و از سنسور 24 مگاپیکسلی IMX576 ساخت سونی، استفاده نموده است. در مقایسه باید بگوییم دوربین سلفی می 8 معمولی، 20 مگاپیکسلی است.

بهترین نکته درباره می 8 لایت احتمالا قیمت آن است که با قمیت پایه حدود 204 دلار برای مدلی با چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، عرضه می گردد. Mi 8 Lite همچنین در دو مدل دیگر با رم 6 و حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 248 دلار و همین میزان حافظه رم به علاوه حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 292 دلار عرضه می گردد. شما درباره دو عضو جدید خانواده می 8 از گوشی های شیائومی چه فکر می کنید؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 846

به "شیائومی دو گوشی Mi 8 Pro و می 8 لایت را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی دو گوشی Mi 8 Pro و می 8 لایت را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید