شاکری: کمیسیون عمران باید از تلاطم شدید قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری کند

به گزارش دور زمین، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که باید کمیسیون عمران به موضوع افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها ورود پیدا نموده و از تلاطم شدید آن جلوگیری کند.

شاکری: کمیسیون عمران باید از تلاطم شدید قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری کند

جهت دریافت خدمات مدل آلاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهم ترین کمیسیون های تخصصی و زیربنایی کمیسیون عمران است که نقش مهمی در توسعه صنایع و ایجاد خدمات مورد احتیاج زندگی روزمره مردم و زندگی اجتماعی آنها دارد. موضوعاتی همچون آب و فاضلاب، مدیریت شهری، امور مسکن، ساخت وسازها، نظام فنی و اجرایی، امور عمرانی شهری و روستایی و موضوعات مربوط به بنادر و حمل و نقل کشور در حیطه وظایف کمیسیون عمران است و تصمیم گیری های شورای عالی معماری و شهرسازی نیز با حضور نمایندگان انجام می گردد.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران با گستردگی کارش و انجام کارهای اساسی می تواند بر روی پیشرفت کشور و بهبود زندگی شهری و روستایی و اجتماعی مردم تاثیر مستقیم داشته باشد که این محدود به منطقه خاص نشده و در سطح کشور گسترش پیدا می نماید. یکی از مسائل اصلی و مهم موضوع مسکن است که شامل مسکن مهر، مسکن اجتماعی و استیجاری و مالیات بر خانه های خالی می گردد که قطعا کمیسیون عمران باید این موارد را برای آنالیز و پیگیری در دستور کار قرار داده و با اقدامات اش از تلاطم های شدید مسکن و اجاره بها جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مسئولان باید از سخنرانی ها دست کشیده و وارد فاز عملیاتی شوند. نباید اجازه داد شرایط مسکن و اجاره بها آن قدر سرسام آور گردد که مردم چاره ای جز انتقال به حاشیه شهرها نداشته باشند.

شاکری بهبود صندلی نظام مهندسی و ناظران بر ساخت وساز را از دیگر اولویت های کمیسیون عمران برشمرد و گفت: نظام مهندسی از صندلی والایی برخوردار است که وجود استقلال و ارتقاء کیفی نیروها و عزت نفس در آنها امری لازم است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل کشور اظهار کرد: با توسعه حمل و نقل در کشور می توان به یکی از قطب های حمل و نقل جهان تبدیل شد این کار را می توان در سطح منطقه و بین همسایه ها به بهترین نحو انجام داد که نتیجه آن بهبود فضای حمل و نقل است. یکی از نمونه های قدرت حمل و نقل ایران را می توان در فرستادن کشتی ها به ونزوئلا مشاهده کرد که ما قدرت حمل و نقل دریایی خود را نشان دادیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که نمایندگان به خصوص اعضای کمیسیون عمران می توانند با حضور در شهرهای مختلف در جهت برطرف مسائل مردم ورود نمایند نمونه آن موضوع پیگیری آب غیزانیه با حضور تعدادی از نمایندگان بود که در نهایت باعث گشایش هایی شد.

شاکری همچنین تقویت نظام فنی و اجرایی را مهم خواند و گفت: باید مجلس شورای اسلامی با استفاده از ابزارهای نظارتی اش برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام ورود کند همچنین ارائه گزارشات درباره پروژه ها هوشمند شده تا از بوروکراسی جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2638

به "شاکری: کمیسیون عمران باید از تلاطم شدید قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاکری: کمیسیون عمران باید از تلاطم شدید قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید