سفر نماینده شخصی گوترش به تهران؛ رایزنی درباره تحولات افغانستان

به گزارش دور زمین، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در ملاقات نماینده شخصی گوترش ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل و پیشبرد تبادل نظر های بین الافغانی، از فرایند صلح با مالکیت و راهنمایی افغان ها حمایت کرد.

سفر نماینده شخصی گوترش به تهران؛ رایزنی درباره تحولات افغانستان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ژان آرنو نماینده شخصی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در مورد مسائل افغانستان به تهران سفر نموده است، با محمدابراهیم طاهریان فرد مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان دیدار و مصاحبه کرد.

در این دیدار تحولات جاری افغانستان از جمله فرایند مصاحبه ها و شرایط امنیتی در آن کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

طاهریان فرد با اشاره به اینکه صلح و امنیت در افغانستان را به مثابه صلح و امنیت در جمهوری اسلامی ایران می دانیم، از فرایند صلح با مالکیت و راهنمایی افغان ها حمایت و آمادگی کشورمان برای همکاری در زمینه تسهیل و پیشبرد مصاحبه های بین الافغانی را اعلام و بر لزوم حفاظت از دستاورد های مردم افغانستان در دو دهه گذشته تاکید نمود.

طرفین بعلاوه از افزایش خشونت ها در افغانستان طی ماه های گذشته ابراز نگرانی نموده و خواستار کاهش خشونت ها و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند.

لازم به ذکر است سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم اخیرا به چند شهر افغانستان سفر کرد. وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: با خروج نیرو های اشغالگر از افغانستان یک تحول تازه شکل گرفته که در این تحول باید اعتماد مردم جلب گردد، اجماع ملی به میان آید و براساس توافق بین الافغانی باشد نه خارجی.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4482

به "سفر نماینده شخصی گوترش به تهران؛ رایزنی درباره تحولات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نماینده شخصی گوترش به تهران؛ رایزنی درباره تحولات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید