روزنامه سعودی از توافق میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب اطلاع داد

به گزارش دور زمین، یک منبع سعودی به روزنامه الشرق الاوسط گفت که دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب به توافق رسیده اند و به زودی در ریاض امضاء خواهد شد.

روزنامه سعودی از توافق میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع سعودی بامداد امروز (آدینه) اعلام کردند که با نظارت دولت ریاض، دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) پایان به توافق دست یافته اند.

این منابع به روزنامه الشرق الاوسط گفتند که کمیته ای از جانب دولت سعودی تشکیل خواهد شد تا بر روند اجرای توافق نظارت کند. بر این مبنا دولت تکنوکرات متشکل از 24 وزیر از میان استان های جنوبی و شمالی به انتخاب منصور هادی تشکیل خواهد شد.

او در بیان محتوا و روح توافق انجام شده، مدعی شد که توافق در سطح بالایی به وحدت میان نیروها و راه اندازی دوباره مؤسسات حکومتی تأکید دارد و بر مدیریت درآمدهای حکومتی، مبارزه با فساد، شفافیت هزینه ها، بازرسی، حسابرسی و از سرگیری فعالیت شورای عالی مالی تمرکز دارد.

بازسازی شاکله نیروهای مسلح و امنیتی در استان های جنوبی نیز جزو دیگری از توافق انجام شده است. نخست وزیر دولت مستعفی نیز به شهر عدن باز می شود.

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی روز گذشته به روزنامه فرانسوی لیبراسیون گفت که توافق میان دولت مستعفی منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب نزدیک است.

درگیری ها میان عناصر دولت منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب (حامی امارات) از ماه آگوست گذشته شدت یافت؛ زمانی که درگیری های شدید میان نیروهای اماراتی و دولت مستعفی در استان های جنوبی یمن رخ داد و در نهایت نیروهای وابسته به امارات کنترل عدن را در دست گرفتند.

بیش از یک ماه است که عربستان سعودی میزبان مذاکرات غیرمستقیم میان دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات برای رسیدن به توافق در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2145

به "روزنامه سعودی از توافق میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه سعودی از توافق میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید