دو کشته و ده ها زخمی در تجمع اعتراضی در کشمیر پاکستان

به گزارش دور زمین، تجمع اعتراضی تظاهرکنندگان در کشمیر تحت کنترل پاکستان در سالگرد حمله سربازان این کشور در 72 سال پیش برای تفکیک این منطقه و منضم کردن بخشی از آن به خاک خود به خشونت کشیده شد.

دو کشته و ده ها زخمی در تجمع اعتراضی در کشمیر پاکستان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های محلی گزارش کردند، در جریان این تجمع اعتراضی که در شهر مظفرآباد، مرکز کشمیر تحت کنترل پاکستان برگزار گردید دو غیرنظامی کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

تجمعات اعتراضی مشابهی نیز در یکی دیگر از نواحی کشمیر تحت کنترل پاکستان موسوم به منطقه گلگت-بلتستان برپا شدند.

در 72 سال گذشته مردم کشمیر تحت کنترل پاکستان مناسبت 22 اکتبر را به عنوان روز سیاه در نظر گرفته اند. در همین تاریخ در سال 1947، ارتش پاکستان با استفاده از بعضی قبایل به ایالت جامو و کشمیر که در آن موقع هنوز به دو بخش تقسیم نشده بود حمله کرد.

طبق گزارش خبرگزاری هندی اِی اِن آی و دیگر رسانه ها، به دنبال تجمع تظاهرنمایندگان در این منطقه، نیروهای پلیس محلی از باتوم و گاز اشک آور برای متفرق ساختن معترضان استفاده کردند.

همچنین اعتراضات در شهر مظفرآباد در همان روزی رخ داد که دیپلماتهای خارجی توسط ارتش پاکستان به منطقه آورده شده تا متقاعد شوند در خاک پاکستان هیچ کمپی متعلق به تروریستها وجود ندارد و به این ترتیب با گزارشهای رسانه های هندی و بعضی کشورهای دیگر مقابله نمایند.

همچنین فعالان فضای مجازی نیز در شبکه های اجتماعی نسبت به خشونتها علیه معترضان اظهار نگرانی نموده و از مقامهای پاکستانی انتقاد کردند.

پلیس در کشمیر تحت کنترل پاکستان در ادامه به مکانی مشهور به باشگاه مطبوعات مظفرآباد جایی که در آن نمایندگان گروه موسوم به ائتلاف ملی مردم جامو و کشمیر در حال گزارش دادن به رسانه ها بودند، حمله کرد. گزارش شد که در این حمله نیز این نیروها با باتوم خبرنگاران را ضرب وشتم نموده و حتی تجهیزات خبرنگاری آنها را تخریب کردند.

علاوه بر این تجمعات، اقداماتی دیگر نیز به مناسبت 22 اکتبر همچون روشن کردن شمع و برگزاری سمینار در سطح کشمیر تحت کنترل پاکستان و منطقه گلگت-بلتستان و دیگر مناطق پاکستان سازماندهی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2142

به "دو کشته و ده ها زخمی در تجمع اعتراضی در کشمیر پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کشته و ده ها زخمی در تجمع اعتراضی در کشمیر پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید