دولت سعودی سامانه پاتریوت خود را بهینه سازی می نماید

به گزارش دور زمین، دولت سعودی در توافقنامه ای با یک شرکت آمریکایی میخواهد ضمن آموزش کادر نظامی خود، سامانه های دفاع هوایی پاتریوت را نیز ارتقا دهد.

دولت سعودی سامانه پاتریوت خود را بهینه سازی می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأت عالی صنایع نظامی سعودی امروز (شنبه) در قرار دادی با شرکت آمریکایی ریتیون، شاخه عربستان سعودی (Raytheon Saudi Arabia) بهینه سازی و بومی سازی سامانه دفاع هوایی پاتریوت را در دستور کار خود قرار داد.

این خبر سه ماه بعد از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو منتشر می گردد؛ حمله ای که گفته شد چند لایه پدافندی پاتریوت آمریکایی را پشت سر گذاشت و با حمله به تأسیسات نفتی، فراوری حدود شش میلیون بشکه نفت سعودی در روز را متوقف کرد.

اکنون وبگاه شبکه العربیه، با بیان این خبر، مدعی شده است که توافقنامه مذکور در چارچوب تحقق اهداف چشم انداز 2030 برای توسعه بخش نظامی و امنیتی امضا شده است تا از سرمایه گذاری داخلی و ایجاد فرصت های شغلی برای کارشناسان داخلی حمایت کند.

طبق چشم انداز 2030، دولت سعودی باید تا این سال 50 درصد از هزینه کرد خود در عرصه نظامی را در داخل عربستان انجام دهد.

احمد بن عبدالعزیز العوهلی مدیر هیأت عالی صنایع نظامی سعودی در این باره گفت که این هیأت کوشش دارد خود را بازسازی نموده و سرمایه گذاری داخلی را افزایش دهد.

از دیگر بندهای این توافق، آموزش کادر انسانی و انتقال تجربیات است. العربیه همچنین نوشت که یکی از اهداف هیأت عالی صنایع نظامی استقلال عربستان سعودی در صنایع استراتژیک است.

حضور شرکت آمریکایی ریتیون در عربستان که کار بومی سازی سامانه پاتریوت را برای سعودی قرار است انجام دهد، حاصل سفر سال 2017 ترامپ به عربستان است که طی آن دو کشور تفاهمنامه همکاری امنیتی و نظامی امضاء کردند.

در تاریخ 20 می 2017 با حضور دونالد ترامپ و سلمان بن عبدالعزیز، شرکت ریتیون آمریکا که در حوزه صنایع نظامی فعالیت می نماید در قراردادی با هیأت عالی صنایع نظامی سعودی، شعبه ای از خود را در خاک عربستان تأسیس کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2315

به "دولت سعودی سامانه پاتریوت خود را بهینه سازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سعودی سامانه پاتریوت خود را بهینه سازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید