خوشبینی های محتاطانه درباره کرونا ، کاهش شمار قربانیان در ایتالیا

به گزارش دور زمین، چین از محدودیت تردد در هوبی کاسته و ایتالیا و آلمان از سیر نزولی موارد جدید ابتلا به کرونا خبر داده اند.

خوشبینی های محتاطانه درباره کرونا ، کاهش شمار قربانیان در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، در بین اخبار منفی ناظر بر شیوع بیماری کرونا، سه خبر منتشرشده درباره سه کشور مختلف به خوش بینی نسبت به کنترل دامنه بیماری کرونا دامن زده است. این در حالی است که بعضی نهادها و مسئولان این سه کشور از جمله انستیتو کخ اعلام نموده اند برای ارائه ارزیابی دقیق باید منتظر تحولات روزهای آینده ماند. تحولات مثبت به سه کشور چین، ایتالیا و آلمان باز می گردد.

مسئولان استان هوبی (هواووی) چین اعلام نموده اند که پس از مهار شیوع کووید-19 بخش قابل ملاحظه ای از محدودیت های پیش بینی شده در این استان از روز چهارشنبه ششم فروردین (25 مارس) لغو خواهند شد. در چارچوب این سیاست، برای تردد 60 میلیون نفر از جمعیت استان یاد شده، محدودیت های گسترده ای پیش بینی شده بود. افزون بر آن اعلام شده است که محدودیت های ناظر بر تردد مردم در شهر ووهان روز هشتم آوریل برطرف می گردد. بنابراین برای شهفرایندان استان هوبئی منهای ساکنان ووهان از بامداد روز چهارشنبه 25 مارس امکان سفر به استان های دیگر چین فراهم خواهد شد.

  • سیر نزولی شمار قربانیان در ایتالیا

از ایتالیا نیز خبر خوبی در ارتباط با شیوع بیماری کرونا منتشر شده است. گفته می گردد که محدودیت های معین شده در ایتالیا پس از دو هفته نتایج مثبتی به همراه داشته است. آنجلو بورلی، سرپرست حمایت از شهفرایندان ایتالیا غروب دوشنبه 23 مارس از سیر نزولی شمار قربانیان کرونا در ایتالیا اطلاع داد. در روز دوشنبه 23 مارس شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز 50 هزار نفر عبور کرد. در همین روز 601 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. به این ترتیب، تعداد قربانیان کرونا در روز دوشنبه 50 نفر کمتر از شمار قربانیان روز یکشنبه 22 مارس بود.

تا کنون 6077 نفر در ایتالیا در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. فرایند نزولی موارد ابتلا به کرونا و همچنین شمار قربانیان در این کشور برای دومین روز متوالی مشاهده شده است. همین موضوع به خوش بینی مسئولان نسبت به مهار شیوع بیماری کرونا دامن زده است. فرانکو لوچاتلی، مدیر شورای ملی بهداشت و درمان ایتالیا نسبت به مهار شیوع بیماری کرونا در این کشور ابراز خوش بینی نموده و روز دوشنبه 23 مارس را نخستین روز مثبت در ایام مقابله با کرونا اعلام نموده است.

  • ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان

تمهیدات پیش بینی شده از سوی دولت آلمان نیز تاثیر مثبتی بر فرایند شیوع بیماری کرونا در این کشور داشته است. انستیتو کخ در آخرین ارزیابی خود از کاهش شتاب ابتلا به بیماری کرونا اطلاع داده است. مسئولان این انستیتو اعلام نموده اند که گرچه کاهش شتاب موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا باعث خوش بینی شده، اما ارزیابی دقیق منوط به مشاهده آمار روزهای آینده است. لوتار ویلر، رئیس انستیتو کخ ضمن تایید کاهش شتاب ابتلا به بیماری کرونا در آلمان گفته است که این موسسه تا روز چهارشنبه 25 مارس برای ارائه ارزیابی قطعی خود زمان احتیاج دارد.

ویلر کاهش شمار مبتلایان جدید به بیماری کرونا در آلمان را نتیجه اقدامات و تصمیمات دولت این کشور دانسته است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز حدود 25 هزار نفر در آلمان مبتلا به ویروس جدید کرونا هستند. همین آمار از مرگ 94 نفر و بهبود 2800 نفر از مبتلایان به کووید-19 خبر می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2531

به "خوشبینی های محتاطانه درباره کرونا ، کاهش شمار قربانیان در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشبینی های محتاطانه درباره کرونا ، کاهش شمار قربانیان در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید