خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا کدام است؟

به گزارش دور زمین، یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا گفت : ورزش می تواند فشار مضاعفی به ریه این بیماران وارد کند.

خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا کدام است؟

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، بهزاد مهدویان متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان این بیماری غیرقابل پیش بینی است، گفت : بار ها مشاهده شده که بیماران در شرایط جسمانی مساعد هستند و به یکباره ظرف یک یا دو روز ریه آن ها درگیر شده است.

او گفت : با توجه به این مسئله توصیه می شود تمام مبتلایان کرونا حتی افرادی که علائم بسیار خفیف هم دارند از انجام فعالیت های زیاد و بویژه ورزش در طول مدت بیماری خودداری کنند.

مهدویان اضافه نمود: ورزش کردن فشار مضاعفی را به ریه ها وارد می کند و در مبتلایان کرونا که ریه ها درگیر با کرونا هستند، این فشار مضاعف می تواند خطرساز شود.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه نمود: حتی برای افرای که درگیری ریه هم ندارند، ورزش توصیه نمی شود، چرا که سیر بیماری نامشخص است و ممکن است یکباره علائم بیماری تشدید شود.

مهدویان گفت: در مجموع فعالیت زیاد و ورزش برای مبتلایان کرونا اصلا توصیه نمی شود و این افراد باید در طول مدت بیماری تا زمان بهبودی کامل به استراحت بپردازند.

او اضافه نمود: تغذیه مناسب و بویژه استفاده زیاد از مایعات برای این بیماران توصیه می شود.

مهدویان گفت: 70 درصد ریه هم مانند سایر ارگان های دیگر بدن از آب تشکیل شده است، بنابراین استفاده زیاد از مایعات می تواند به بهبود عملکرد ریه ها کمک کند .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4586

به "خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید