خبرنگاران 20 درصد بیماران کرونای کرمانشاه در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند

به گزارش دور زمین، کرمانشاه - خبرنگاران- رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه حدود 20 درصد بیماران مشکوک به کرونای استان کرمانشاه در بخش های ویژه بستری هستند از مردم خواست مواظب کرونای مهاجم تر و خطرناک تر پاییز و زمستان باشند.

خبرنگاران 20 درصد بیماران کرونای کرمانشاه در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند

مهدی محمدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تداوم فرایند افزایش موارد بستری ها در آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت در حال حاضر 590 بیمار مربوط به کرونا در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته 66 مورد بیمار مثبت بستری و 241 بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی در ادامه تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی در 24 ساعت گذشته در استان را هشت نفر گفت و گفت: این تعداد شامل پنج نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر در شهرستان روانسر، یک نفر شهرستان صحنه و یک نفر در شهرستان هرسین است.

او مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای آغاز اپیدمی تا به امروز در استان را 737 نفر گفت.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین افزود: در 24 ساعت گذشته 121 بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و 11 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 29 هزار و 870 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 522 هزار و 387 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 265 نفر از بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 29 هزار و 870 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز آدینه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور اعلام کرد: از دیروز تا امروز 25 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 4 هزار و 552 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 16 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 522 هزار و 387 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 265 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 29 هزار و 870 نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 420 هزار و 910 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین چهار هزار و 684 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تا به امروز چهار میلیون و 454 هزار و 570 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3397

به "خبرنگاران 20 درصد بیماران کرونای کرمانشاه در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 درصد بیماران کرونای کرمانشاه در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید