خبرنگاران شهرداری بجنورد باز هم مانع اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد

به گزارش دور زمین، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد مانع ادامه اجرای طرح اقدام ملی فراوری مسکن در شهرک فرهنگیان این شهر شده و در مکاتبه ای خواهان پرداخت رقم بسیار بالایی بابت صدور پروانه شده است.

خبرنگاران شهرداری بجنورد باز هم مانع اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سیدعبدالمجید نژادصفوی روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور، شهرداری ها مکلف هستند پروانه ساختمانی اجرای واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی برای فراوری مسکن را با 50 درصد تخفیف صادر نمایند اما شهرداری بجنورد مطالبه رقمی بسیار بیش از این دارد.

وی اضافه نمود: بسیاری از شهرداری ها در استان های مختلف تخفیف بیش از 50 درصدی را برای صدور پروانه های ساختمانی در طرح اقدام ملی فراوری مسکن لحاظ نموده اند اما در مکاتبه ای که شهرداری بجنورد انجام داده، بابت ساخت واحدهای مسکونی در شهرک فرهنگیان 100 میلیارد ریال درخواست نموده است.

نژادصفوی گفت: در شهرهای مختلف رقم درخواست شده از شهرداری ها بابت صدور پروانه ساختمانی برای هر واحد 20 تا 25 میلیون ریال است اما در بجنورد این رقم به 100 میلیون ریال می رسد.

وی اضافه نمود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام نموده است که می تواند بخشی از 100 میلیارد ریال درخواست شده بابت پروانه ساختمانی را پرداخت کند، اما شهرداری بجنورد مبلغ را یکجا می خواهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد پیش از این هم به بهانه نداشتن پروانه، جلو اجرای طرح اقدام ملی فراوری مسکن را گرفته بود گفت: شهرداری بجنورد اکنون به نوعی دیگر مانع اجرای کار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه نمود: این در حالی است که در تمام کشور از این طرح ملی حمایت می گردد تا اجرای آن سرعت گیرد.

علت ممانعت، نداشتن پروانه است

شهردار بجنورد هم در این باره گفت: شهرداری به خاطر نداشتن پروانه، جلو کار را گرفته است و موضوع، پرداخت وجوه بابت پروانه ساختمانی نیست.

هادی زارعی به خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح مزبور برای اجرا، پروانه ندارد، البته اقداماتی اجرا شده و با وجود مهلت داده شده، هنوز پروانه ای دریافت نشده است.

وی اضافه نمود: تخفیف 50 درصدی برای صدور پروانه اعمال می گردد و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد، مشکل تکمیل نشدن مراحل برای دریافت پروانه ساختمانی است.

طرح اقدام ملی مسکن در مرکز استان خراسان شمالی در شهرک فرهنگیان بجنورد کلنگ زنی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3759

به "خبرنگاران شهرداری بجنورد باز هم مانع اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری بجنورد باز هم مانع اجرای طرح اقدام ملی مسکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید