خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی یمن را بمباران کردند

به گزارش دور زمین، تهران- خبرنگاران- منابع خبری آدینه شب گزارش دادند، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی مناطقی در یمن را بمباران کردند.

خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی یمن را بمباران کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی دستکم در سه نوبت شهرستان های صرواح و مدغل استان مأرب یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین شهرستان باقم استان صعده و شهرستان خب و الشعف استان جوف را نیز هدف قرار دادند.

از سوی دیگر توپخانه نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی نیز در چندین نوبت مناطقی در استان الحدیده را هدف قرار داده است.

بنابراین گزارش، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 219 بار آتش بس در الحدیده را نقض کردند.

در همین حال نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز پیروز شدند عملیات هجومی نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در محور عملیاتی الطویر در استان تعز را دفع نمایند. در این عملیات شماری از نیروهای مزدور کشته یا زخمی شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4250

به "خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی یمن را بمباران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی یمن را بمباران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید