خبرنگاران تعطیلی داوطلبانه تاناکورا و بازارچه های خرید در مهاباد

به گزارش دور زمین، مهاباد- خبرنگاران- مغازه داران و کسبه شاغل در تاناکورا و بازارچه های خرید در مهاباد برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا طی جلسه ای با مسوولان این شهرستان به صورت داوطلبانه مغازه های خود را تعطیل کردند.

خبرنگاران تعطیلی داوطلبانه تاناکورا و بازارچه های خرید در مهاباد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فرماندار مهاباد روز شنبه در جمع کسبه این مراکز خرید گفت: برای کاهش فشارهای مالی بر بازاریان و کسبه، هماهنگی لازم با دادستان مهاباد و مسوولان بانک ها اجرا شده تا بدهی بازاریان که به صورت چک باشد، تا اردیبهشت ماه 1399 برگشت داده نشود و احکام قضایی آن نیز اجرا نشود.

ایرج شجاعی اضافه نمود: بازاریان و کسبه این شهرستان همیشه در شرایط سخت با مردم و مسوولان همگام بوده اند و اقدام داوطلبانه آنان برای تعطیلی بازار نقش مهمی از کاهش میزان مسافران و رفت و آمد مردم در داخل شهر دارد.

وی با اشاره به کمپین دریافت نکردن اجاره بها در مهاباد نیز گفت: این پویش در این شهرستان نیز تقویت شده و بسیاری از مالکان مغازه های بازار به صورت خودجوش از دریافت اجاره ماه های اسفند و فروردین سال 1399 صرف نظر کردند.

وی از همراهی و همگامی مردم این شهرستان با مسوولان برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: ماندن در خانه و حضور نیافتن در اجتماعات می تواند مهمترین راه برای مقابله این ویروس باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمهان مهاباد نیز گفت: تا به امروز از 14 مورد مشکوک به کرونا در مهاباد نمونه برداری شده که از این تعداد جواب تست 12 نفر منفی اعلام و هم اکنون 10 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بستری هستند.

امیر بهزاد اضافه نمود: بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد تنها 300 تخت فعال دارد و بخشی از آن به سایر بیماری ها اختصاص پیدا می نماید که در صورت شیوع ویروس کرونا امکانات این بیمارستان برای مداوای بیماران بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از نظر ویروس کرونا در شرایط نارنجی قرار گرفته است، اضافه نمود: به احتمال زیاد این شرایط در روزها و هفته های آینده تغییر پیدا می نماید و شهروندان باید نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت نمایند.

وی از مسوولان این شهرستان خواست تمام اماکنی که در آن تجمع مردم صورت می گیرد را تعطیل اعلام نمایند تا از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری به عمل آید.

بازار لباس های دست دوم خارجی موسوم به تاناکورا در مهاباد یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بازارهای فروش لباس های دست دوم در کشور است که در مجموع با سه هکتار مساحت، دارای 925 مغازه بوده و تنوع محصول و اجناس خاص از جاذبه های این بازار برای مسافران است.

متوسط مبادله روزانه تاناکورا مهاباد پنج میلیارد ریال و مجموع دارایی های این واحد تجاری بیش از 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

6 هزار و 800 واحد صنفی در شهر 240 هزار نفری مهاباد فعالیت می نمایند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننمایند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و 747 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 124 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز تا به امروز نتیجه 30 آزمایش در مورد ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، 9 نفر از بیمارستان ترخیص شده و 20 نفر همچنان بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2463

به "خبرنگاران تعطیلی داوطلبانه تاناکورا و بازارچه های خرید در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعطیلی داوطلبانه تاناکورا و بازارچه های خرید در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید