ساختمان خلاق صنایع دستی در زاهدان راه اندازی می گردد

به گزارش دور زمین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در کشور، خانه خلاق صنایع دستی به عنوان پایلوت بعد از ماه مبارک رمضان در پارک علم و فناوری زاهدان راه اندازی می گردد.

ساختمان خلاق صنایع دستی در زاهدان راه اندازی می گردد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال زایی اظهار کرد: این طرح از سال گذشته در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سیستان و بلوچستان استارت خورد و در نشستی که با حضور معاون صنایع دستی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، 15میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تصویب شد تا خانه خلاق صنایع دستی ایران در این استان به عنوان پیروز و پیشرو معرفی گردد.

او گفت: هدف از راه اندازی این خانه خلاق گردهم آوردن و استفاده از ظرفیت توانمندان و اندیشمندانی است که در حوزه استارتاپی، ایده ها و صنایع خلاق و نگاه های نو می توانند در عرصه های مختلف تأثیرگذار باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این ایده ها می توانند در عرصه های بوم گردی های نوین، الکترونیک توریسم یا گردشگری الکترونیکی، بحث صنایع دستی و داده های صنایع دستی و زیر سازهای گردشگری تا استارتاپ ها و مباحث و ایده های نو که می تواند به عنوان یک خلاقیت در این زمینه به کار ببندند مورد هدف و آنالیز قرار گیرد.

او گفت: در خانه خلاق صنایع دستی گروه هایی ورود خواهند کرد که نیازمند جا و مکان هستند و در همین مکان پذیرای آنان خواهیم بود.

جلال زایی اعلام کرد: در کنار این خانه صنایع خلاق کافه هنری راه اندازی خواهد شد که می تواند به عنوان شب گفتمان باشد و در کنار آن دوستان و گروه های مختلف گرد هم آمده و زمینه های کاری و فکری خود را به اشتراک بگذارند و در استارتاپ ها به کار برند.

او گفت: این خانه خلاق یک مدل بسیار خوب، دقیق و آینده داری خواهد بود که می تواند در کشور مطرح گردد و باعث ظهور و بروز یک نوع نگاه ایده آل گرایانه ای برای صنعت صنایع دستی خلاق یا به صورت کلی استارتاپ هایی که می توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند، گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2548

به "ساختمان خلاق صنایع دستی در زاهدان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان خلاق صنایع دستی در زاهدان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید