جدیدترین آمار از تجاوز 8 ساله سعودی، اماراتی یه یمن؛ بیش از 6 هزار زن و کودک کشته شده اند

به گزارش دور زمین، سازمان حامی حقوق زنان و بچه ها انتصاف در یمن اطلاع داد که در جریان تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن، تا به امروز، سیزده هزار و 313 نفر از بچه ها و زنان یمنی کشته و زخمی شده اند.

جدیدترین آمار از تجاوز 8 ساله سعودی، اماراتی یه یمن؛ بیش از 6 هزار زن و کودک کشته شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان حامی حقوق زنان و بچه ها انتصاف در یمن جدیدترین آمار از تلفات میان زنان و بچه ها یمنی را منتشر کرد که در پی تجاوز هشت ساله ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل از سازمان انتصاف گزارش داد، در حالی که جنگ علیه ملت یمن وارد هشتمین سال خود شده است، جنایات بیشتری علیه بچه ها و مادران یمنی در حال رخ دادن است.

این سازمان اطلاع داد، در جریان این تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، تا به امروز، 13 هزار و 313 نفر از بچه ها و زنان یمنی کشته و زخمی شده اند. به گفته این سازمان، شش هزار و 273 نفر از زنان و بچه ها در این حملات کشته شده اند.

این سازمان با بیان اینکه دو هزار و 426 زن و سه هزار و 847 کودک در این حملات جان خود را از دست داده اند، تأکید کرد، در تجاوز ائتلاف متجاوز، دو هزار 834 زن زخمی و چهار هزار و 206 کودک نیز زخمی شده اند.

سازمان انتصاف بعلاوه در بهمن سال گذشته، آماری از تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی منتشر، و تأکید کرد، از شروع تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا انتها ژانویه 2021، 6 هزار و 190 زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده اند و 6 هزار و 898 نفر دیگر زخمی شده اند.

بنا بر گزارش این سازمان فعال حقوق بشری، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می گیرد، 27 نوزاد مرده به جهان می آیند. کما اینکه، اندازه ناهنجاری های مادرزادی طی این سال ها، به علت استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی، به اندازه هشت درصد افزایش یافته است و میانگین سوء تغذیه طی این مدت به اندازه 200 درصد افزایش داشته است.

سوء تغذیه میان بچه ها زیر پنج سال به علت تجاوز به یمن و محاصره آن، به 47 درصد رسیده و از 5.5 میلیون کودک زیر پنج سال، 2.6 میلیون کودک دچار این مشکل هستند.

سازمان انتصاف بعلاوه خاطر نشان کرد، فقط در سال 2019، از یک میلیون و 122 هزار و 781 نوزاد متولد شده، نزدیک به 30 هزار نوزاد مرده به جهان آمدند. یعنی در هر ساعت سه نوزاد به علت این محاصره و تجاوز ظالمانه از ادامه حیات باز ماندند.

ائتلاف عربی تحت حمایت غربی-عبری ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و بعضی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4964

به "جدیدترین آمار از تجاوز 8 ساله سعودی، اماراتی یه یمن؛ بیش از 6 هزار زن و کودک کشته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آمار از تجاوز 8 ساله سعودی، اماراتی یه یمن؛ بیش از 6 هزار زن و کودک کشته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید