تکلیف لنگ کفش سرقتی مجسمه تناولی چه می گردد؟

به گزارش دور زمین، روز گذشته خبری مبنی بر دزدیده شدن کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران منتشر شد که تصاویر منتشرشده از سوی شهروندان این خبر را تصدیق می کرد. برای پیگیری این خبر با یکی از مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران تماس گرفتیم که به همین دلیل توضیحاتی ارائه شد.

تکلیف لنگ کفش سرقتی مجسمه تناولی چه می گردد؟

به گزارش ایسنا، مجید قادری، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره جزییات ربوده شدن کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران گفت: بله؛ ما آگاه شدیم که یک لنگه کفش از مجسمه آقای تناولی در پارک شفق ربوده شده است. بلافاصله با خانواده این هنرمند تماس گرفتیم که هنرمندی را معرفی نمایند که ان شاءالله بازسازی اثر آغاز گردد و به حالت قبلش برگردد. با توجه به اتفاقی که افتاده و اثر، اثر ارزشمندی است، ما هم به فوریت در پی بازسازی آن هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا ربوده شدن کفشِ مجسمه، بهانه ای برای توجه به ضرورت بازسازی آن شده است؟ گفت: بازسازی آثار با توجه به حجم و تعداد زیاد آثار، همواره در زمره برنامه های متناوب سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار گرفته است. بازسازی این اثر هم فوریت نداشته، اما در برنامه ما بوده است و این امر هم ارتباطی با موضوع سرقت ندارد.

او ادامه داد: این یک موضوع جدایی است که ما سالانه آثارمان را اولویت بندی می کنیم. آثار را سرکشی و بازسازی می کنیم و رنگ و کار های مختلفی که احتیاج باشد، انجام می گردد. درباره این اثر هم باتوجه به اولویتی که داشته، در لیست بازسازی قرار داشته است.

قادری در سرانجام درباره ضرورت محافظت بیشتر از آثاری ارزشمند شهری، اعلام نمود: نگهداری این آثار بر عهده سازمان زیباسازی نیست. ما وظیفه نصب این آثار در سطح شهر را بر عهده داریم. چون داخل پارک بوده مسئولیت حفظ و نگهداری آن برعهده سازمان زیباسازی شهر تهران نبوده است.

تصویری از جای خالی لنگ کفش سرقتی مجسمه پرویز تناولی

بر اساس این گزارش ایسنا، در سطحی دیگر نزدیکان تناولی نیز در گفت وگویی با رسانه ها روایتی مشابه آنچه مسئول زیباسازی شهر تهران اظهار نموده، داشته اند. تندیس تناولی، فرزند پرویز تناولی در این رابطه چنین گفته است: پس از انتشار این خبر، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با من تماس گرفتند که قرار بگذاریم و ما کسی را به آن ها معرفی کنیم تا مجددا این کفش سرقت شده را بسازند. پدر من اکنون کانادا هستند و باید امشب با ایشان صحبت کنم تا کسی را معرفی نمایند که این قطعه مجسمه را مجدد طراحی کند و بسازد.

مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران درحالی قرار است به وسیله هنرمند پیشنهادی خود او بازسازی گردد که پیش از این اغلب آثار این هنرمند به دست خودش بازسازی شده اند و حالا باید منتظر ماند و دید که او چه کسی را نماینده شایسته برای بازسازی مجسمه خود می داند؟در صورتی که تا به حال شاهد به سرقت رفتن مجسمه ها و آثار هنری در سطح شهر بوده اید یا نمونه ای از این موارد را مشاهده نموده اید، نظرتان در این رابطه را برای ما بنویسید.

منبع: فرارو
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5309

به "تکلیف لنگ کفش سرقتی مجسمه تناولی چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف لنگ کفش سرقتی مجسمه تناولی چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید