تکذیب اختلاف و درگیری دو حزب مطرح کردستان عراق

به گزارش دور زمین، یک نماینده حزب اتحاد میهنی کردستان اخبار مبنی بر وجود درگیری میان این حزب و حزب دموکرات کردستان را تکذیب کرد.

تکذیب اختلاف و درگیری دو حزب مطرح کردستان عراق

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن آلی نماینده حزب اتحاد میهنی کردستان، امروز (چهارشنبه)، اخبار مبنی بر وجود اختلاف میان این حزب و حزب دموکرات کردستان بر سر مناصب مختص احزاب کُرد در کابینه مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه عراق را تکذیب کرد.

عضو اتحاد میهنی کردستان در گفت و گو با وبگاه خبری بغداد الیوم گفت: اخبار منتشر شده درباره وجود اختلاف میان دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی بر سر پست های اختصاص داده شده به کُرد ها در دولت جدید صحت ندارد.

حسن آلی در ادامه تأکید کرد که تمام اخبار منتشر شده در این خصوص صحبت رسانه هاست و صحت ندارد. او همچنین تأکید کرد که حزب اتحاد میهنی کردستان بطور دائم با حزب دموکرات در مورد دستیابی به مواضع مشترک بر سر مطالبات کُردها گفت و گو می نماید تا آن را به مأمور تشکیل کابینه عراق ارائه نمایند.

این عضو اتحاد میهنی کردستان همچنین گفت که هدف اصلی احزاب کُرد پست های وزارتی نیست بلکه حفاظت از حقوق مردم کردستان و بویژه موضوع حقوق ماهیانه کارمندان و بودجه هدف اصلی این احزاب است.

در همین ارتباط، یک منبع سیاسی، امروز، از شروع درگیری های سیاسی شدید میان دو حزب حاکم در منطقه کردستان و حتی درگیری مسلحانه میان هواداران آنها خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2583

به "تکذیب اختلاف و درگیری دو حزب مطرح کردستان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب اختلاف و درگیری دو حزب مطرح کردستان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید