تقابل هند و پاکستان در افغانستان، مقامات دهلی نو برای پناهجویان اخراج شده آپارتمان می سازد

به گزارش دور زمین، پس از تشدید فرایند اخراج پناهجویان افغان از سوی دولت اسلام آباد، مقامات هندی اعلام کردند که در افغانستان آپارتمان های ارزان قیمت برای اسکان پناهجویان اخراج شده از پاکستان می سازند.

تقابل هند و پاکستان در افغانستان، مقامات دهلی نو برای پناهجویان اخراج شده آپارتمان می سازد

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، به نقل از ایندین اکسپرس، هند در بخشی از کوشش های خود برای یاری به بازسازی افغانستان اظهار داشت که در نظر دارد تا آپارتمان هایی را با قیمت مناسب برای پناهجویانی که از سوی کشورهای میزبان اخراج شده اند بسازد.

سوبا رایدو دبیر مشترک قرارداد برای مشارکت و توسعه وزارت امور خارجه هند در مراسم سرانجام آموزش اولین گروه از کارمندان ریاست عواید افغانستان که در آموزشگاه ملی اقتصادیات مستقیم هند برگزار شده بود، گفت: هند در نظر دارد تا بر اساس طرحی آپارتمان های را با قیمت مناسب در افغانستان در اختیار پناهجویان افغان قرار دهد.

مقام هندی اظهارداشت که هند پیش از این نیز کابلهای برق و جاده های مواصلاتی شهرهای عظیم در افغانستان را ساخته است.

وی اظهار داشت که بندرچابهار نقطه وصل بین ملت های هند و افغانستان است.

با این وجود هند از تمدید بورسیه تحصیلی 1000 دانشجوی افغان تا مقطع دکترا برای 5 سال دیگر در دانشگاه های این کشور نیز اطلاع داد.

رئیس آموزشگاه ملی اقتصادیات مستقیم هند نیز گفت وزارت اقتصادیات هند کوشش دارد تا همکاری ها در این زمینه را با افغانستان توسعه دهد.

در پی تنش در راوبط کابل-اسلام آباد دیده بان سازمان حقوق بشر اظهار داشت که دولت پاکستان بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را طی امسال در روندی غیر انسانی از این کشور اخراج نموده اند که واکنش های سازمان های حقوق بشری و حامی پناهجویان را در پی داشته است.

با این وجود در گذشته نیز سرتاج عزیز مشاور امور بین الملل نخست وزیر پاکستان در شهر کراچی گفته بود که پناهجویان افغان خطری برای امنیت داخلی پاکستان محسوب می شوند و زیان های اقتصادی هنگفتی را برای این کشور در پی داشته است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2472

به "تقابل هند و پاکستان در افغانستان، مقامات دهلی نو برای پناهجویان اخراج شده آپارتمان می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل هند و پاکستان در افغانستان، مقامات دهلی نو برای پناهجویان اخراج شده آپارتمان می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید