تراکتور به راحتی جام را از دست نمی دهد اما سوپر جام مال پرسپولیس است

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - گلر سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس معتقد است این تیم از هر لحاظ برتر از تراکتور است و در بازی امروز قهرمان سوپر جام فوتبال ایران خواهد شد.

تراکتور به راحتی جام را از دست نمی دهد اما سوپر جام مال پرسپولیس است

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت تبلیغاتی بیمه از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

مهدی واعظی در گفت وگو با پانا درباره اوضاع و احوال شرایط پرسپولیس در آستانه بازی سوپر جام که عصر امروز برگزار خواهد شد، گفت: خدا را شکر پرسپولیس در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. گر چه مسائل اقتصادی این تیم و بازیکنانش را اذیت می نماید و از طرفی پفراینده های بین المللی هم یکی پس از دیگری می آیند اما انگیزه و توانایی بازیکنان پرسپولیس این قدر زیاد است که می خواهند جامی دیگر را بگیرند. در چند سال اخیر این تیم به دریافت جام عادت نموده و شک نکنید که در بازی با تراکتور هم چنین هدفی دارند. در واقع سوپر جام بازی است که عملکرد واقعی تیم را در لیگ نشان می دهد و این قهرمانی می تواند انگیزه تیم را در ادامه رقابت ها دو چندان کند. بازی با تراکتور مثل همه بازی هاست اما چون در سال های اخیر کمی حساسیت را بیشتر نموده اند، جزء بازی های خوب می شود و امیدوارم بتوانیم با یک عملکرد خوب، این جام را بگیریم.

تراکتور به راحتی جام را از دست نمی دهد اما سوپر جام مال پرسپولیس است

وی ادامه داد: تراکتور هر شرایطی که داشته باشد، قطعاً به راحتی قهرمانی را از دست نمی دهد. آنها هم تیم قابل احترامی دارند. در بازی های حذفی و تک بازی ها جای اشتباه نیست و تیم ها سعی می نمایند محتاطانه کار نمایند. در چهار پنج سال اخیر پرسپولیس که در اوج بوده، معمولاً در تک بازی ها سعی نموده، خیلی متعادل و منطقی بازی را آغاز کند. برنامه اصلی این تیم در دقایق آخر بازی هاست تا کار را تمام کند. فوتبال قابل پیش بینی نیست و روی مشخصی ندارد که بتوان از روی آن به تحلیل درستی رسید اما آن چیزی که از توانایی، روحیه و انگیزه بازیکنان پرسپولیس سراغ دارم، قطعاً چیزی جز قهرمانی آنها را راضی نمی نماید. معتقدم از هر لحاظ پرسپولیس بهتر از تراکتور است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، این جام برای پرسپولیس است.

پرسپولیس به ما یاد داده که بازیکن محور نیست

دروازه بان اسبق پرسپولیس با اشاره به غیبت کمال کامیابی نیا و وحید امیری به دلیل مصدومیت در بازی سوپر جام، گفت: بدون شک غیب این بازیکنان که جزء نفرات اصلی تیم هستند، خیلی تأثیر دارد. اینها مهره های کلیدی تیم هستند و قطعاً کادر فنی کوشش می نماید تا بهترین نفرات را جایگزین آنها کند. اما وضع سال های گذشته پرسپولیس به ما آموخته که این تیم بازیکن محور نیست و با کمترین نفرات هم می تواند به نتیجه دلخواه خود برسد. خدا را شکر سال جاری نیمکت پرسپولیس خیلی خوب است و بازیکنانی داریم که هرکدامشان می توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. تیم ما نیمکت قدرتمندی دارد و بازیکنان جوانی که روی نیمکت هستند، در عین جوانی تجربه بالایی دارند. البته نباید فراموش کرد که امیری و کامیابی نیا خصوصیتی داشتند که وقتی بازی گره می خورد، درهای بسته را با خلاقیت فردی خودشان بازی می کردند. امیدوارم با ترکیب مناسبی که کادر فنی برای سوپرجام انتخاب می نماید، نبود این بازیکنان احساس نشود.

ملی پوش های پرسپولیس خود را با چند روز یکبار بازی کردن منطبق نموده اند

مهدی واعظی در مورد احتمال خستگی بازیکنان ملی پوش پرسپولیس گفت: اعتقاد دارم ملی پوشان تیم با ریکاوری آن خستگی را از بین برده باشند. معمولاً با توجه به عملکرد چند سال اخیر بازیکنان پرسپولیس که بازی های فشرده زیادی را حتی 3 روز یک بار انجام داده اند، با شرایط خودشان را وفق دادند. البته که باید در این راه شرایط آب و هوایی، مسافرت ها و بازی ها را هم مد نظر قرار داد اما یقین بدانید چنین شرایطی را کادر فنی پیش بینی نموده و توانسته شرایطشان را مهیا کند. بالاخره در فوتبال حرفه ای بازی کردن چند روز یک بار طبیعی است و بازیکنان الان شرایط فیزیولوژی خود را منطبق نموده اند. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که این مسئله تأثیری در فرایند تیم نگذارد و پرسپولیس بتواند با یک نمایش خوب، تراکتور را شکست دهد و قهرمانی سوپرجام را بگیرد.

پشت پرده بازگشت کی روش به تیم جریان اقتصادی هنگفتی قرار گرفته است

وی با اشاره به شایعه اخراج دراگان اسکووچیچ و بازگشت کارلوس کی روش گفت: خودم یکی از حامیان اسکووچیچ بودم. چون در فوتبال ایران تفکر مناسبی داشته است. هر چند شاید در برخی تیم ها نتیجه نگرفته باشد اما از لحاظ فنی تمرکزش شبیه برانکو است. البته تفاوت های اخلاقی با برانکو دارد. مثلاً برانکو در برخورد با بازیکنان تندتر بود و او کمی رفیق تر است. همین حرف گوش کنی اش باعث شده برخی ها سوءاستفاده نمایند. در 4 بازی تیم ملی واقعاً تیم ملی مسائل فنی بالایی نشان داد. با اینکه دست اسکووچیچ بسته بود و هیچ بازی تدارکاتی درست و حسابی نداشت و با کمترین امکانات در بحرین بازی کرد، اما عملکرد عالی داشت. حالا نمی دانم چرا فدراسیون دنبال جایگزین برایش می شود. این جابه جایی به تیم ملی ضربه می زند و چیزی جز ضرر برای فوتبال ما ندارد. به خصوص اینکه شرایط اقتصادی فدراسیون مناسب نیست. دقت کنید وقتی کی روش به ایران آمد گفته بودم که او دلال است. برخی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کرد و بلافاصله آن بازیکنان به تیم های اروپایی دسته چندم می رفتند. نشان داد خط و روشش این طوری است. وقتی دید امثال سید جلال حسینی برایش سودی ندارد، آنها را خط زد. اگر هم می بینید الان حرف برگشت کی روش است قطعاً بدانید پشت پرده جریان اقتصادی هنگفتی پشت آن قرار گرفته است. عملکرد اسکووچیچ با چندین میلیون دلار پائین تر، بهتر از کی روش بوده است و نباید عوض شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4438

به "تراکتور به راحتی جام را از دست نمی دهد اما سوپر جام مال پرسپولیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور به راحتی جام را از دست نمی دهد اما سوپر جام مال پرسپولیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید