تجمل گرایی عامل بسیاری از طلاق ها است

به گزارش دور زمین، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) این دو شخصیت را الگوی مناسب برای خانواده ها دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه همه انسان ها از دانش و تجربه زیادی برخوردار نیستند نیاز به الگوی مناسب دارند.

تجمل گرایی عامل بسیاری از طلاق ها است

وی افزود: فردی که به عنوان الگو انتخاب می شود باید از کمالات و ویژگی های بالایی برخوردار باشد تا بتواند سرمشق دیگران شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: داشتن اخلاق نیکو، مهر و محبت، صبر و متانت، قناعت، ایثار، فداکاری و تربیت فرزندان از شاخصه های الگو برتر این خانواده بود.

وی با اشاره به اینکه خانواده حضرت علی(ع) و فاطمه (س) الگو مثال زدنی، قابل توصیه و حتی قابل تبلیغ است، یادآورشد: امروز با توجه به اینکه پایه های بسیاری از خانواده ها سست و نابسامان است می توان از این خانواده مستحکم برای جامعه الگو برداری کرد.

ولی نژاد اظهار کرد: برای اینکه زندگی ها از صفا، صمیت و بقاء بیشتری برخوردار شود توصیه می شود افراد آنچه را که شدنی است در زندگی خود جاری کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج این دو انسان از ویژگی های بالایی برخوردار بود، افزود: دین داری یکی از ویژگی های شاخص این خانواده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه این دو حضرت در زمان ازدواج به مادیت توجه نکرده بودند و معنویت ملاک اصلی آن ها قرار داشت، گفت: داشتن تکیه گاه محکم یکی از خواسته های این زوج بود.

وی تصریح کرد: سرمایه داری و خوشگذرانی کاذب در هیچ یک از ویژگی هایی که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) برای خود انتخاب کرده بودند وجود نداشت.

ولی نژاد اظهار کرد: این دو شخصیت در زمان ازدواج با یکدیگر صفا، صمیت، محبت، امانت، ساده زیستی و احترام به طرفین را برای خود ملاک و مبنا قرار دادند و هیچ توجهی به مهریه سنگین و زندگی اشرافی نداشتند.

وی در خصوص نگاه حضرت علی(ع) به حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: حضرت علی(ع) همسرش را برابر و همانند خود دانست و او را تکیه گاه، پناه گاه و امین خانه می دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: امروز برای اینکه این ویژگی ها در جامعه عملی شود نیاز است بزرگان جامعه نسبت به آن ها توجه لازم داشته باشند که همه این ویژگی ها شدنی است فقط کمی نیاز به اراده دارد.

ولی نژاد اظهار کرد: زندگی نباید رها شده باشد بلکه باید آن را در اختیار داشت در غیر این صورت از دست خواهد رفت و زندگی از دست رفته را نمی توان به راحتی برگرداند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز دختر و پسر جوان ازدواج را سخت نگیرند و وفادار به تعهدات باشند شاهد آسیب های کمتری در جامعه خواهیم بود، تصریح کرد: بخش اعظم طلاق هایی که در جامعه رخ می دهد به خاطر این است که زندگی ها از یک مبنای سستی برخوردار است، توقعات ابتدای و خواسته های غیر عقلانی باعث می شود زن و مرد از هم جدا شوند و این نشان می دهد زندگی آن ها دارای تعهد نیست در صورتی که زن و مرد باید به یکدیگر تعهد داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه امروز چه طور می توان خصوصیات این زوج را در مقابل تجمل گرایی هایی که وجود دارد قرار داد، گفت: آنچه را که در جامعه رخ می دهد ملاک عمل نیست بلکه آنچه در منابع دینی تعریف شده مبنای عمل است.

وی بیان کرد: ممکن است در جامعه افراد زیادی رفتار غلط داشته باشند اما در مبانی دینی رفتار غلط وجود نداشت، اشتباه بزرگ جامعه ما این است مبنا را رها و به وضع موجود اکتفا کرده است و افراد معتقدند که چون اطرافیان این گونه بودند من هم باید این گونه باشم و چون نتوانست زندگی پاشیده شد.

ولی نژاد اظهار کرد: اگر مبنا و اصول زندگی قرآن، سیره و رفتار ائمه اطهار باشد ما شاهد زندگی های خوبی در سطح جامعه خواهیم بود.

انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 809

به "تجمل گرایی عامل بسیاری از طلاق ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمل گرایی عامل بسیاری از طلاق ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید