به گفته پزشکان ویروس کرونا هزاران سویه دارد که باعث طولانی شدن بیماری می گردد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews با اینکه بیش از دو سال از شروع شیوع ویروس کرونا می گذرد اما هنوز مبتلایانی هستند که در بلاتکلیفی به سر می برند. آنهایی که 10 روز بعد از بیماری و گذراندن دوره قرنطینه، همچنان تست کرونایشان مثبت می گردد و نمی دانند باید با این شرایط چه بکنند.

به گفته پزشکان ویروس کرونا هزاران سویه دارد که باعث طولانی شدن بیماری می گردد

آخرین دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده می گوید که اگر نتیجه آزمایش کرونای یک فرد مثبت باشد، باید 5 روز (در صورت نداشتن علائم ابتلا) در قرنطینه بماند و اگر علائم ابتلا نشان دهد باید علاوه بر گذراندن این دوره 5 روزه، 24 ساعت پس از برطرف کامل تب به قرنطینه انتها دهد.

طبق دستورالعمل درصورت امکان افراد پس از 5 روز قرنطینه دوباره تست دهند و چنانچه نتیجه منفی بود، قرنطینه را به انتها رسانند و اگر مثبت بود قرنطینه را تا 10 روز ادامه دهند.

اما اگر نتیجه دومین تست کرونا پس از 10 روز مثبت بود چه باید کرد. دکتر آلبرتو پانیزموندولفی، دانشیار پاتولوژی دانشکده پزشکی مولکولی مانت ساینای در نیویورک پاسخ می دهد: این مسئله دلایل متعددی دارد. از جمله اینکه انجام تست های مختلف، ممکن است نتایج متفاوتی را نشان دهد؛ به ویژه آنکه ممکن است ویروس نیز در این مدت تغییر نموده و سویه های آن به تدریج تکامل یافته باشد. به همین علت پیش بینی اینکه یک فرد ممکن است تا چه مدت دارای تست مثبت باشد، آسان نیست.

بیشتر بخوانید: احتمال اشتباه در نتایج مثبت تست های سریع

او می افزاید که یک ویروس می تواند هزاران سویه داشته باشد و اگرچه میانگین حضور ویروس کووید19 در بدن افراد بطور کلی بین 6 تا 10 روز است، اما ممکن است بسته به نوع سویه بویژه در افرادی که واکسینه نشده اند، این دوره طولانی تر گردد.

به عقیده پزشکان، تا زمانی که تست کرونا مثبت است، بیمار یک فرد مبتلاست که می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند.

کارشناسان توصیه می نمایند تا زمان منفی شدن تست افراد به قرنطینه ادامه دهند. در صورتی که این کار برای همگان عملی نباشد. بهتر است در صورت خروج از قرنطینه سعی کنید تماس بسیار کمی با دیگران داشته باشید، از حضور در اماکن سرپوشیده و فضاهای بسته خودداری کنید و حتما ماسک هایی قدرت محافظت بالا بزنید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5422

به "به گفته پزشکان ویروس کرونا هزاران سویه دارد که باعث طولانی شدن بیماری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گفته پزشکان ویروس کرونا هزاران سویه دارد که باعث طولانی شدن بیماری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید