بلومبرگ: Face ID تا چند سال دیگر به تمام آیفون ها، آیپدها و مک ها می آید

به گزارش دور زمین، بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام نموده است که اپل میخواهد در چند سال آینده از Face ID یا همان سیستم تشخیص چهره خود در محصولات بیشتری استفاده کند. این محصولات شامل رایانه های مک، آیفون های سری SE و آیپدها (غیر از نسخه پرو) خواهد بود که تا کنون از Face ID بی بهره بودند.

بلومبرگ: Face ID تا چند سال دیگر به تمام آیفون ها، آیپدها و مک ها می آید

مارک گورمن از بلومبرگ در نوترین گزارش خود به این موضوع پرداخته است که اپل در چند سال آینده پشتیبانی از Face ID را به محصولات ذکر شده اضافه خواهد نمود و علت جایگزین نشدن آن با Touch ID را کاهش هزینه ها در کنار ارائه امنیت اعلام نموده است. او درباره این موضوع گفته است:

گورمن معتقد است قرار دادن یک دوربین درون نمایشگر می تواند محصولات گران قیمت تر اپل را از محصولاتی که از بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) برای قرار دادن دوربین استفاده می نمایند متمایز کند. طبق ادعای مینگ چی کو، تحلیل گر معتبر مسائل مرتبط با محصولات اپل، این شرکت در سال 2022 طراحی آیفون را تغییر خواهد داد که طی آن بریدگی بالای نمایشگر حذف و جای خود را به حفره درون نمایشگر خواهد داد.

کو می گوید اپل میخواهد طراحی فعلی ناچ را که از زمان معرفی آیفون X در سال 2017 تا کنون در تمامی مدل های نو حضور داشته کنار بگذارد و از طراحی مشابه پرچم داران اندرویدی برای آیفون های آینده بهره بگیرد که همان قرار دادن دوربین سلفی در حفره ای درون نمایشگر است.

کو و گورمن هر دو باور دارند که هیچ یک از این تغییرات تا قبل از سال 2022 اتفاق نخواهند افتاد. مارک در بخشی از نوترین خبرنامه خود نوشته است:

البته این اولین باری نیست که می شنویم اپل در حال توسعه Face ID برای مک است و پیش تر هم در کدهای بتای macOS BigSur به آن اشاره شده بود که این یعنی اراده اپل برای اضافه کردن سنسور تشخیص چهره به رایانه هایش جدی است.

در بتای سوم macOS Big Sur کدهایی دیده شدند که از نام رمز PearlCamera پشتیبانی می نمایند. در سال 2017 و در زمانی که برای اولین بار سیستم تشخیص چهره با آیفون X معرفی گشت، این نام رمز به وسیله اپل برای دوربین TrueDepth و Face ID استفاده شده بود.

کدهای دیگری هم به FaceDetect و BioCapture اشاره نموده اند که احتمال پشتیبانی macOS از Face ID را تقویت می نمایند. این کدها هم قبلا در iOS دیده شده بودند. 9To5Mac مدعی است با آنالیز کدهای افزونه Face ID متوجه شده اند که این کدها به صورت اختصاصی برای macOS نوشته شده اند.

اپل مدتی قبل از نسل نو آی مک با طراحی نو و ابعاد 24 اینچی رونمایی کرد که به چیپ اختصاصی M1 مجهز شده است. گفته می گردد کوپرتینویی ها فرایند توسعه مدل 27 اینچی آی مک را به این علت متوقف نموده اند که بتوانند اضافه کردن Face ID به آن را با دقت بیشتری آنالیز نمایند. همه گیری ویروس کرونا و در نتیجه آن کمبود تراشه های الکترونیک یکی از دلایلی است که باعث به تاخیر افتادن برنامه اپل برای اضافه کردن Face ID به آی مک شده است.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4493

به "بلومبرگ: Face ID تا چند سال دیگر به تمام آیفون ها، آیپدها و مک ها می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: Face ID تا چند سال دیگر به تمام آیفون ها، آیپدها و مک ها می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید