بلاروس از اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا یاری خواست

به گزارش دور زمین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام نمود که بلاروس از این سازمان برای مبارزه با گسترش بیماری کرونا در این کشور یاری خواسته و اتحادیه اروپا احتمالاً 60 میلیون یورو به مقامات مینسک یاری اقتصادی کند.

بلاروس از اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا یاری خواست

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، جوزپ بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که جمهوری بلاروس از این اتحادیه در زمینه مبارزه با گسترش عفونت ناشی از ویروس کرونا در این کشور یاری خواسته است.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: بلاروس برای سیستم مراقبت های بهداشتی خود و برای مقابله با تأثیر این شرایط بر اقتصاد این کشور، از ما یاری مالی درخواست نموده است. اکنون ما باید ببینیم در چارچوب یاری های ویژه مالی برای سیستم مراقبت های بهداشتی و جامعه مدنی، چگونه می توان به این درخواست پاسخ داد.

به گفته بورل، مقدار کلی این یاری مالی هنوز معین نشده است، ولی ممکن است حدود 60 میلیون یورو باشد.

در سرانجام ماه مارس ، معین شد که اتحادیه اروپا میخواهد بیش از یک میلیارد یورو برای حمایت از کشورهای حوزه بالکان و شرکای شرقی این سازمان، بودجه اختصاص دهد. از جمله موارد دیگر ، ارائه یاری های مالی به ارزش 140 میلیون یورو به ضروری ترین نیازها در ارمنستان ، جمهوری آذربایجان ، بلاروس ، گرجستان ، مولداوی و اوکراین بود.

علاوه بر این ، کمیسیون اروپایی برای یاری به کاهش پیامدهای مالی و مالی بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در منطقه تصمیم دارد از بودجه موجود که مبلغ آن حداکثر 700 میلیون یورو است، استفاده کند.

لازم به یادآوری است که بر اساس آخرین اطلاعات منتشره در بلاروس در تاریخ 8 آوریل (20 فروردین ماه) ، 1066 مورد عفونت ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و 13 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آخرین آمار، تعداد موارد تایید شده COVID-19 در دنیا از 1.5 میلیون نفر فراتر رفته و به رقم 1.501.665 نفر رسیده است.

در مجموع ، 87 978 نفر بر اثر این بیماری جان باخته و 319 286 بیمار درمان شدند. ایالات متحده از لحاظ گستردگی شیوع ویروس کرونا در صدر کشورهای دنیا قرار داشته و بیش از 425 هزار نفر ابتلا در آمریکا ثبت شده است. در رده دوم و سوم به ترتیب اسپانیا و ایتالیا با تعداد مبتلایان 146 824 و 139 422 قرار دارند.

در حال حاضر چین در صندلی ششم دنیا قرار داشته و روسیه در رده نوزدهم در رتبه بندی آلوده ترین کشورها قرار گرفته است. تا روز گذشته در روسیه 8672 مورد آلودگی شناسایی شده و 63 نفر جان باختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2558

به "بلاروس از اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا یاری خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاروس از اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا یاری خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید