برپایی نمایشگاه نسخ خطی در موزه سرتیپ سدهی خمینی شهر

به گزارش دور زمین، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خمینی شهر از برپایی نمایشگاه نسخ خطی در موزه سرتیپ سدهی این شهرستان اطلاع داد.

برپایی نمایشگاه نسخ خطی در موزه سرتیپ سدهی خمینی شهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، علیرضا حبیبی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمینی شهر با اعلام این مطلب اضافه کرد: عصر روز گذشته اولین نمایشگاه نسخ خطی به همت موزه نسخ خطی (پبده) و سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان خمینی شهر در محل خانه تاریخی (موزه) سرتیپ سدهی این شهر با حضور مسئولان شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

او همچنین توضیح داد: این نمایشگاه به مدت سه روز از تاریخ دوشنبه 24 تیرماه تا پنجشنبه 27 تیرماه در محل خانه تاریخی سرتیپ سدهی خمینی شهر میزبان دوستداران میراث فرهنگی است.

ساغر حمیدی مدیر موزه های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: بدون شک موزه ها نقش مهمی در آموزش بازدید نمایندگان در راستای آشنایی با هویت خویش دارد.

او اضافه کرد: در موزه ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مخاطبین به صورت غیرمستقیم و ناخودآگاه اطلاعات تاریخی، فرهنگی و هنری را دریافت نمایند و با هویت خویش آشنا شوند.

حمیدی در ادامه اضافه کرد: این نمایشگاه حاصل زحمات مدیریت موزه خصوصی (پبده) فولادشهر است که به عنوان اولین موزه تخصصی کتب و نسخ خطی خصوصی کشور در بیش از یک دهه پیش احداث شد.

مدیر موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: اگر بپذیریم یکی از مهم ترین وظایف موزه ها معرفی هویت است، پس به واقع می توان گفت، موزه نسخ خطی پبده توانسته به این رسالت خود به نیکی عمل کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1941

به "برپایی نمایشگاه نسخ خطی در موزه سرتیپ سدهی خمینی شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه نسخ خطی در موزه سرتیپ سدهی خمینی شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید