بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان، نیمی از سمنان به رنگ نارنجی و قرمز عایدی

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/سمنان با حاکم شدن شرایط پرخطر کرونایی در غربی ترین شهرستان استان، علاوه بر بازگشت رنگ قرمز کرونایی به نقشه کرونایی استان سمنان، زنگ خطر پرشتاب تر شدن شمار بستری ها و مبتلایان در این استان حاشیه کویر به صدا عایدی.

بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان، نیمی از سمنان به رنگ نارنجی و قرمز عایدی

دکتر کامران قدس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در چند روز اخیر، شهرستان گرمسار به عنوان نخستین شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در موج تازه، به شرایط پرخطر و قرمز کرونایی بازگشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بعلاوه از نارنجی شدن دو شهرستان از 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد و اضافه نمود: جدا از شهرستان گرمسار که به شرایط قرمز کرونایی بازگشت، دو شهرستان سمنان و دامغان نیز در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هیچ منطقه آبی در نقشه کرونایی استان باقی نمانده ادامه داد: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر نیز در شرایط زرد کرونایی قرار گرفتند.

دبیر استانی مقابله با کروناویروس ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام نمود: حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هر گونه اجتماع و دورهمی غیرضروری در این شرایط الزامی است.

وی با اشاره به قدرت بالای سرایت ویروس در سویه تازه امیکرون گفت: مهمترین ویژگی این سویه تازه، انتقال انفجاری آن و افزایش مبتلایان احتمالی و متعافب آن رشد سریع موارد بستری است.

وی با تقدیر از مدافعان سلامت از شهروندان استان خواست با مراقبت از خود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مدافعان سلامت را بیش از پیش کمک دهند.

دکتر شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در گفت و گو با خبرنگاران از افزایش مبتلایان و بستری ها در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد و گفت: شهرستان شاهرود در شرایط نارنجی و شهرستان میامی نیز در شرایط زرد قرار دارند.

وی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کووید19 تاکید نمود و اضافه نمود: واکسیناسیون موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس توضیح داد: همکاران ما در مراکز واکسیناسیون دو شهرستان شاهرود و میامی آماده خدمات دهی به جامعه هدف تحت پوشش هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5063

به "بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان، نیمی از سمنان به رنگ نارنجی و قرمز عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان، نیمی از سمنان به رنگ نارنجی و قرمز عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید