آشنایی با اینترنت در کانادا

به گزارش دور زمین، نبود اینترنت، حتی شوخی اش هم قشنگ نیست. در واقع، اینترنت به بخش مهمی از زندگی همه­ ما تبدیل شده است و ما برای کارهای مهمی مثل ارسال و دریافت ایمیل، درس­ خواندن یا حتی کار کردن به آن احتیاج داریم. در ادامه با مهم­ترین شرکت­های اینترنتی در کانادا و مهمترین اطلاعات آن­ها آشنا شوید.

آشنایی با اینترنت در کانادا

اینترنت در کانادا

کانادا دارای اینترنت بسیار گرانی است اما با این حال یکی از برترین­ ها است. طبق آمار جهانی کانادا رتبه­ 21 ام را در مصرف اینترنت دارد با 31.77 میلیون مصرف نماینده که 89.9% جمعیت را تشکیل می­دهند. اینترنت در کانادا به طور میانه دارای سرعت دانلود Mbps 45 و هزینۀ میانه 53 دلار در ماه است. البته در نظر داشته باشید که سرعت و هزینۀ اینترنت در کانادا با توجه به مکان و استان شما متغیر است؛ برای مثال در سال 2018 میانه هزینه اینترنت در ونکوور 50 دلار، در تورنتو 51 دلار، مونترآل 48 دلار است و بیشترین سرعت ارائه شده برای اینترنت 1.500 Mbps است. افراد ساکن کبک بیشترین هزینه برای اینترنت و افراد ساکن هالیفاکس با میانگین 44 دلار در ماه کمترین هزینه­ را برای اینترنت می­پردازند.

انواع شرکت­های اینترنتی در کانادا

شما می­توانید از بین شرکت­های تلفنی یا شرکت­های مستقل مختلف یکی را برای خود انتخاب کنید. شرکت­های تلفنی بسته ­هایی ارائه می­نمایند که دارای پکیج ­های تلفنی، تلویزیونی و اینترنتی است.اگر شما قصد خرید هر کدام از این سرویس­ها به طور جداگانه دارید، خرید این بسته­ های ترکیبی بسیار به­ صرفه­ تر خواهد بود. اما حتما نیازی نیست که برای تهیه ­اینترنت چنین بسته­ هایی را بخرید و به راحتی می توانید جداگانه آن را بخرید.

این شرکت­های تلفنی امکانات اینترنت خانگی مثل مودم­های وای فای را هم عرضه می­نمایند. دو شرکت اصلی تلفنی، Rogers و Bell است.

شرکت­های اینترنتی معروف کانادا شامل Telus، Sasktel، Bell، Videotronو Eastlink می­گردد. در مقایسه بین این شرکت­ها باید گفت Telus و Sasktel برترین شرکت­ها در غرب کشور هستند و Bell برترین اینترنت را هم درون و خارج از شهر منیتوبا و اونتاریو عرضه می نماید. Videotron بیشترین رضایت مشتریان را در منطقه ها پرجمعیت شهر کبک به خود اختصاص داده است. Eastlink هم یکی از برترین برندها در کانادای آتلانتیک است و Teksavvy مقرون به صرفه­ترین سرویس را ارائه می­دهد.

برترین شرکت­ها در غرب کشور شامل موارد زیر می­گردد:

شرایط اینترنت کانادا به علت وسعت زیاد این کشور می­ تواند در هر منطقه متفاوت باشد. پس بهتر است پیش از انتخاب شرکت موردنظرتان، درباره ­ی محبوبیت شرکت­ ها در محل سکونت تان تحقیقی انجام دهید.

  • Telus

همانطوری که گفتیم این شرکت برترین شرکت اینترنتی در غرب کانادا (بریتیش کلمبیا، البرتا، ساسکاچوان و منیتوبا) است.اگرچه هزینه های اینترنت شرکت Telus گران­ است، استفاده ­ی فراتر از حجم بسته برای شما هیچ هزینه ­ای نخواهد داشت. این شرکت بعلاوه دارای بیشترین سرعت اینترنت است.

  • +Shaw Fibre

+Shaw Fibre یکی از برترین شرکت­ها در غرب کاناداست، این شرکت شبیه Telus است با این تفاوت که شهرندان بریتیش کلمبیا و البرتا می­توانند اینترنت مقرون به صرفه قیمتی برای تلفن همراه خود تهیه نمایند.

  • SaskTel

یکی از برترین شرکت­های اینترنتی در غرب کشور است. این شرکت به مدت هفت سال رتبه ­ی اول رضایت مشتریان را در اختیار داشته است.

برترین شرکت­ها در مرکز کشور شامل موارد زیر می­گردد:

  • Bell

یکی از برترین شرکت­ها در میانه کشور (کبک و انتاریو) شرکت bell است. این شرکت دارای پوشش دهی گسترده و طرح­های اینترنتی متنوع است. شما بعلاوه با این شرکت به بسته­ های ترکیبی دسترسی خواهید داشت.

  • Videotron

این شرکت در فهرست سالانه برترین شرکت­های منطقه­ای کبک، بالاترین جایگاه را به خودش اختصاص داده است. این شرکت طرح­های بسیار به­ صرفه­ای عرضه می­کند.این شرکت در پوشش ­دهی منطقه ها روستایی و بسته­ های ترکیبی ضعیف است.

برترین شرکت­ها در بخش آنتلانتیک کانادایی شامل بخش­های نیو برانزویگ، نیوفوندلند و لابرادور، نووا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد به توضیح زیر است:

  • Eastlink

این شرکت، اینترنت پرسرعت در بخش­های شرقی کشور ارائه می­کند. سرعت طرح­های این شرکت بین 100 تا 400 mbps متغیر است و هزینه­ ای بسیار به ­صرفه دارد.

  • Bell Aliant

این شرکت هم اینترنت پرسرعت تا 1.5 Gbps در بخش آتلانتیک کانادا عرضه می­کند. Bell Aliant حتی نسبت به Eastlink مقرون به صرفه­ تر است و پوشش­ دهی بهتری در بخش شرقی دارد.

در ادامه به سه تا از برترین شرکت­های اینترنتی مقرون به صرفه قیمت اشاره می­کنیم:

  • Teksavvy

این شرکت دارای پوشش­ دهی و کیفیت سرویس­ دهی عالی در سراسر کشور است. سرعت اینترنت این شرکت به محل سکونت تان بستگی دارد. Teksavvy دارای مقرون به صرفه­ترین طرح­های اینترنتی است. به صورتی که طرح­ های ابتدایی با این شرکت در مقایسه با همین طرح­ها با شرکت­های اصلی هزینه ­ای بسیار کمتر (تقریبا نصف) برای شما خواهد داشت.

  • Fido و Virgin Mobile

Fido دارای طرح­های نامحدود بسیار مقرون به صرفه قیمت است. طرح­ها از 50 دلار در ماه با سرعت 30 تا 150 mbps آغاز می­گردد. Virgin mobile هم دارای بسته­ هایی بسیار مقرون به صرفه قیمت است. هزینه­ این شرکت مشابه Fido است با این تفاوت که Virgin mobile سرویس­های تلویزیونی هم عرضه می­کند.

هزینۀ اینترنت در کانادا

هزینۀ اینترنت معمولا به­ صورت ماهانه پرداخت می­گردد و با توجه به استان، شرکت اینترنتی و بستۀ اینترنت شما فرق دارد. اینترنت پرسرعت و حجم بالای بسته، هزینۀ اینترنت شما را افزایش می­دهد. بهتر است تنها بر هزینه تمرکز نکنید و سرعت و محدودیت حجم بسته هم برایتان مهم باشد. برای مثال برای تماشا یک فیلم آنلاین شما نیازمند حجم و سرعت بالا هستید. توجه داشته باشید اگر شما از حجم اینترنت خود فراتر بهره ببرید باید هزینه ­ی بیشتری بپردازید.

بین اینترنت DSL، کابلی، فیبر یا 5G کدام بهتر است؟

با یکسان فرض کردن هزینه­ ها، کدام یک از این سرویس­ها برای اینترنت خانه مناسب­تر است؟

DSL و کابل بر اساس تکنولوژی قدیمی­ تری هستند، فیبر دارای هزینه ­ی بالاتری است اما می­تواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد. در بخش­های روستایی هر لحظه پوشش­ دهی اینترنت بی­سیم افزایش می یابد ولی همچنان هزینه آن بالا و حجم بسته­ هایش کم است. البته امیدوار هستیم در آیندۀ نزدیک این مسائل با اینترنت 5G رفع گردد.

در آخر…

برای تهیه ­ی برترین اینترنت خانه باید سرعت و هزینه­ شرکت­ها را در منطقه و استان خود مقایسه کنید تا برترین­ انتخاب را با توجه به نیازتان داشته باشید.

اگر سوالی در خصوص اینترنت در کانادا دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5884

به "آشنایی با اینترنت در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اینترنت در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید