ان بی سی: پنتاگون احتمال خروج سریع نیروها از افغانستان را آنالیز می نماید

به گزارش دور زمین، رسانه آمریکایی گزارش داد که وزارت دفاع این کشور برنامه ریزی می نماید تا در صورت تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نظامی از افغانستان آماده باشد.

ان بی سی: پنتاگون احتمال خروج سریع نیروها از افغانستان را آنالیز می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شماری از مقامات سابق و کنونی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به ان بی سی نیوز گفتند که پنتاگون اخیراً برنامه ریزی برای خروج سریع نیروها از افغانستان را شروع نموده است.

براساس این گزارش این اقدامی محتاطانه است که اگر ترامپ مانند سوریه تصمیم به خروج فوری از افغانستان بگیرد آمادگی آن وجود داشته باشد.

ترامپ که پیش از این بارها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفته بود روز دوشنبه نیز اظهار کرد که دور گذشته به دلیل تبلیغات انتخاباتی اش برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از میدان های جنگ پیروز انتخابات شده بود.

رئیس جمهور آمریکا گفت که در مدت تبلیغات انتخاباتی اش در دالاس وقتی درباره ساخت دیوار مکزیک و بازگرداندن نظامیان از افغانستان صحبت کرد مورد تشویق گسترده قرار می گرفت.

سرهنگ توماس کمپبل از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا درباره کاهش نیروها در افغانستان توضیح داد که پنتاگون برای کاهش نیروها در افغانستان دستوری دریافت ننموده و ماموریت این نیروها در افغانستان نیز تغییری ننموده است.

با این حال یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ که نامش فاش نشده گفت که ریاست جمهوری آمریکا برای کاهش نیروها در ماه های آینده در حال برنامه ریزی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2136

به "ان بی سی: پنتاگون احتمال خروج سریع نیروها از افغانستان را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ان بی سی: پنتاگون احتمال خروج سریع نیروها از افغانستان را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید