انگلیس، چین و روسیه را به سوء استفاده ابزاری از واکسن کرونا متهم کرد

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به یکی از اهداف اجلاس گروه هفت در مورد اهدای یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای فقیر ادعا کرد که چین و روسیه از واکسن به اسم ابزاری دیپلماتیک برای دخالت و نفوذ سیاسی استفاده می نمایند.

انگلیس، چین و روسیه را به سوء استفاده ابزاری از واکسن کرونا متهم کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

دومینیک راب روز آدینه در آستانه برگزاری اجلاس گروه هفت در جنوب غرب انگلیس در گفت وگو با رویترز مدعی شد که چین و روسیه از واکسن کرونا استفاده ابزاری می نمایند اما انگلیس جدای از نفی روش اخاذی، از دیپلماسی واکسن حمایت نمی کند

وی بیان داشت: ما یک وظیفه اخلاقی داریم که دنیا را واکسینه کنیم و قرار است واکسن هایی را توزیع کنیم که سازمان دنیای بهداشت آن ها را تائید نموده است.

سازمان دنیای بهداشت تا به امروز دو واکسن فراوری شده به وسیله چین را تائید نموده است. انتظار می رود که واکسن اسپوتنیک وی روسیه هم ظرف هفته های آینده مهر تائید سازمان دنیای بهداشت را دریافت کند.

این درحالیست که رهبران انگلیس و آمریکا دیروز اعلام کردند مجموعا 600 میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای فقیر اهدا خواهند کرد. این اولین ره آورد اجلاس گروه هفت است که برای اهدای یک میلیارد دوز واکسن کرونا به سراسر دنیا هدف گذاری نموده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: نیم میلیارد دوز واکسن کرونا از ماه اوت بسیار سریع ارسال می گردد، انگار که روی یک ریل متحرک هستند. وی ادعا کرد که این اهدا بدون هیچ پیش شرطی انجام می گردد و هیچ لطف یا مصالحه ای در پس آن نهفته نیست. نخست وزیر انگلیس هم قول اهدای 100 میلیون دوز واکسن کرونا را داده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه گفت وگو با رویترز گفت که به زودی با همتایش در روسیه پیرامون این مساله گفت وگو خواهد نمود. او درباره زمان و دستورکار این تماس تلفنی توضیحی نداد اما باردیگر مسکو را به حملات سایبری علیه زیر ساخت های بلوک غرب متهم کرد و گفت که در اجلاس گروه هفت پیغام روشنی به روسیه ارسال خواهد شد که حملات سایبری به مدارس، بیمارستان ها و زیرساخت های ملی اقدامی اشتباه است و توجیهی ندارد.

اجلاس گروه هفت از ساعاتی دیگر با حضور رهبران کشورهای دنیا در انگلیس شروع خواهد شد. آن ها قرار است در خصوص مسائل مهم دنیای از جمله همه گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی بحث و گفتگو نمایند. این اولین نشست رهبران اقتصادهای پیشرفته طی حدود دو سال اخیر خواهد بود.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4456

به "انگلیس، چین و روسیه را به سوء استفاده ابزاری از واکسن کرونا متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس، چین و روسیه را به سوء استفاده ابزاری از واکسن کرونا متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید