افزایش شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش دور زمین، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی براثر ابتلا به کرونا جان باخت و شمار قربانیان استان به 471 نفر رسید.

افزایش شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتر پرویز یزدانپناه اضافه نمود: هم اکنون 254 بیمار در بیمارستان های مشخص کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 65 نفر مبتلای قطعی و 19 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی توضیح داد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز 27هزار و 60 مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از 932 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 32 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت به ترتیب در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، دنا و چرام می باشند، همچنین از 746 نمونه رپید تست گرفته شده 8 درصد موارد مثبت و به ترتیب در کهگیلویه، لنده و بهمئی می باشند.

یزدان پناه تاکید نمود: با توجه به فرایند افزایشی موارد میتلا در استان، انتظار می رود که تخت های کرونایی بیمارستان های استان تا هفته آینده بوسیله بیماران کرونایی اشغال شوند و احتمالا در 2 تا 4 هفته آینده فرایند افزایشی مرگ و میر در استان اتفاق افتد.

وی اعلام کرد: افزایش تردد در بازار های محلی و شهری و افزایش تردد های بین شهری و درون شهری موجب شیوع بیش از پیش بیماری می گردد، همچنین حضور در تجمعات به مناسبت های مختلف می تواند بیشترین راه انتقال بیماری باشد که ضروری است مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری کرونای جهش یافته در استان نیز شیوع داشته است بنابراین باید پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4233

به "افزایش شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید