استراحت شبانه زائران در 2رواق حرم مطهر رضوی

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران،سید خلیل منبتی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:به منظور بهره مندی هر چه بیشتر زائران از فضای حرم مطهر رضوی دو رواق شیخ حرعاملی و شیخ طوسی برای استراحت شبانه زائران در نظر گرفته شده تا زائرانی که از راه دور و نزدیک به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می شوند، در این فضاها به استراحت بپردازند.

استراحت شبانه زائران در 2رواق حرم مطهر رضوی

وی اضافه کرد:این دو رواق از ساعت 22 تا 7 صبح پذیرای زائران هستند که رواق شیخ حر عاملی ویژه استراحت خواهران و رواق شیخ طوسی ویژه برادران است که در ابتدای ورودی این اماکن بین 2300 تا 2500 پتو به زائران تحویل داده می گردد تا برای استراحت از آن استفاده نمایند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: با گذشت دو سال از اجرای این طرح به دستور تولیت آستان قدس رضوی، به طور متوسط شبانه 2500 زائر در این رواق ها اسکان داده می شوند.

وی تاکید نمود: رواق شیخ حر عاملی با مساحتی حدود 3500 مترمربع در ضلع شرقی رواق دارالحجه قرار گرفته است و ورودی آن در وسط بست شیخ حر عاملی واقع شده است. رواق شیخ طوسی نیز با بیش از 3500 مترمربع در ضلع غربی رواق دارالحجه قرار گرفته است و ورودی این رواق که دست یابی به رواق دارالحجه را نیز تسهیل می نماید در وسط بست شیخ طوسی قرار گرفته است.

منبتی مطرح کرد:بخش انتظامات حرم مطهر رضوی نیز برای رسیدگی به امور و حفظ امنیت بیشتر زائران در زمان استراحت در طول شب در این فضاها گشت زنی می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1026

به "استراحت شبانه زائران در 2رواق حرم مطهر رضوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "استراحت شبانه زائران در 2رواق حرم مطهر رضوی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراحت شبانه زائران در 2رواق حرم مطهر رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید