ارائه خدمات به سربازان به وسیله دفاتر الکترونیکی ، هیچ سربازی به علت کرونا فوت نکرده است

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: بسیاری از خدمات به سربازان مشمول به وسیله دفاتر الکترونیک ارائه می گردد.

ارائه خدمات به سربازان به وسیله دفاتر الکترونیکی ، هیچ سربازی به علت کرونا فوت نکرده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صبح امروز چهارشنبه (23 مهرماه) در یک گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه خدمت سربازی در نظام جمهوری اسلامی صندلی خاصی دارد، اظهار کرد: وقتی در 6 فروردین ماه اعلام کردیم افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند برای یاری به کادر درمانی اقدام نمایند، در حالی که قرار بود بیش از 95 درصد آن ها در ماه های قبل اعزام شوند؛ داوطلبانه برای ارائه خدمات در بیمارستان ها و درمانگاه های نیرو های مسلح حاضر شدند.

وی اضافه کرد: در گذشته نحوه خدمت سربازی کاملا متفاوت بود، چراکه در آن زمان استفاده از سامانه های الکترونیکی رایج نبود و باید همه جلوی مقر وظیفه عمومی استان ها جمع می شدند تا اعزام شوند، اما اکنون تمام افرادی که می خواهند به خدمت اعزام شوند به وسیله دفاتر الکترونیکی به صحنه می آیند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: اخیرا بسیاری از خدمات مانند اعزام به خدمت، معافیت پزشکی و ... به صورت اینترنتی به مشمولان و خانواده آن ها ارائه می گردد.

سردار مهری در پاسخ به این سوال که فلسفه سربازی چیست؟، بیان نمود: حکومت ها، یک وظیفه بیشتر ندارند و آن برقراری امنیت است، امنیت یک ظرفی است که تمام پروژه های مالی، اجتماعی و فرهنگی در آن شکل می گیرد.

وی توضیح داد: در دوران دفاع مقدس بیش از نیمی از رزمنده ها، سرباز بودند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه سرباز نقش کلیدی دارد، بیان نمود: فلسفه سربازی دفاع از امنیت کشور است و اکنون بیشتر سرباز ان ما در مناطق مرزی و بد آب و هوا خدمت می نمایند.

سردار مهری با اشاره به اینکه آرامش و امنیتی که اکنون داریم به دلیل حضور نیرو های مسلح است، توضیح داد: امنیت در کشور ما رکن اساسی را دارد و در حال حاضر ما بهترین امنیت را در بین کشور های منطقه داریم.

او در پاسخ به این سوال که برای کاهش نگرانی خانواده سربازان چه اقداماتی در نظر گرفته شده است؟، توضیح داد: ما سایت اطلاع رسانی و کانال خبررسانی داریم و همه خانواده ها این دسترسی را دارند که از حال سرباز خود آگاه شوند، همچنین می توانند ارتباط تلفنی برقرار نمایند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی درباره ویروس کرونا در پادگان ها بیان نمود: با برنامه هایی که ستاد نیرو های مسلح داشته است؛ یکی از شیوه نامه ها و دستورالعمل هایی که اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا رعایت می گردد، نحوه اعزام مشمولان به خدمت سربازی است.

وی اضافه کرد: قبل از اعزام سرباز سلامتی اش تأیید می گردد و سه واکسن به او تزریق خواهد شد و اگر سلامتی او تأیید شد، برگه اعزام او مهر خواهد خورد.

سردار مهری با اشاره به اینکه آموزش سربازان یک ماه کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه تا به امروز یک سرباز هم به دلیل کرونا فوت نکرده است و این نشان می دهد دستورالعمل های بهداشتی در حال رعایت هستند.

وی بیان نمود: امنیت تعطیل بردار نیست و به هر نحوی ما باید امنیت را در کشور، جاده ها و ... برقرار کنیم و امیدواریم این بیماری هم زودتر از بین برود.

سردار مهری درباره حقوق سربازان بیان نمود: یکی از حق و حقوق سربازان افزایش حقوق آن هاست؛ قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و ماده 49 که می گوید حداقل حقوق سربازان باید بین 60 تا 90 درصد کادر باشد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: تا به امروز به دلایلی نتوانسته ایم این حق و حقوق را تأمین کنیم و مکاتبه کردیم تا حقوق سربازان افزایش پیدا کند.

سردار مهری گفت: ما نتوانسته ایم آن طور که شاید و باید به سربازانمان خدمات خوب ارائه دهیم، اکنون به سمتی حرکت می کنیم که بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3418

به "ارائه خدمات به سربازان به وسیله دفاتر الکترونیکی ، هیچ سربازی به علت کرونا فوت نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات به سربازان به وسیله دفاتر الکترونیکی ، هیچ سربازی به علت کرونا فوت نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید