ادامه تظاهرات در هنگ کنگ؛ نا فرمانی معترضان در برابر قانون

به گزارش دور زمین، در ادامه تظاهرات در هنگ کنگ، معترضان در مخالفات با قانون ممنوعیت ماسک چهره با پلیس درگیر شدند.

ادامه تظاهرات در هنگ کنگ؛ نا فرمانی معترضان در برابر قانون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ده ها هزار نفر از معترضان هنگ کنگی در اعتراض به حکم ممنوعیت استفاده از ماسک چهره در تظاهرات، در مرکز شهر راهپیمایی کردند و روز یکشنبه (امروز) با پلیس درگیر شدند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در این درگیری ها معترضان آجر و بمب های دست ساز را به سمت پلیس پرتاب کردند و پلیس نیز برای مقابله و پراکنده کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.

چندی پیش فرماندار هنگ کنگ اعلام نموده بود که استفاده از ماسک چهره برای پوشاندن صورت توسط معترضان و اغتشاشگران ممنوع است.

این ممنوعیت پس از آن اعلام شد که گزارشها از عوامل ناشناس در دامن زدن به تنشها در این کشور حکایت دارد.

تظاهرات ضددولتی در هنگ کنگ برای اولین بار در ماه مارس امسال میلادی برگزار گردید که در آن هزاران معترض برای اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین به خیابان آمدند.

علیرغم آنکه لایحه مذکور لغو شده است، اعتراضات همچنان ادامه دارد و معترضان تحت پرچم آمریکا و انگلیس به تظاهرات ضددولتی خود ادامه داده اند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتر شده اند و شهر را به صحنه جنگ تبدیل نموده اند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب های هنگ کنگ نقش داشته است. چندی پیش نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ کنگ منتشر شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2010

به "ادامه تظاهرات در هنگ کنگ؛ نا فرمانی معترضان در برابر قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تظاهرات در هنگ کنگ؛ نا فرمانی معترضان در برابر قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید