احاطه ویروس انگلیسی بر سراسر قبرس، اروپا نگران موج سوم، واکسن دوم کرونا در روسیه استنشاقی فراوری شد

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته بیش از 83 هزار نفر در کشور برزیل به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین 3368 نفر جان خود را از دست دادند.

احاطه ویروس انگلیسی بر سراسر قبرس، اروپا نگران موج سوم، واکسن دوم کرونا در روسیه استنشاقی فراوری شد

با ما سفر کنید و با لحظه آخری تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 127 میلیون و 294 هزار و 375 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 2 میلیون و 789 هزار و 712 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 102 میلیون و 578 هزار و 697 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 63 هزار و 647 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 30 میلیون و 917 هزار و 130 نفر رسیده است؛ تا به امروز 562 هزار و 12 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 83 هزار و 39 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 12 میلیون و 490 هزار و 362 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 310 هزار و 694 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور هند به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 62 هزار و 631 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 971 هزار و 624 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 161 هزار و 586 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز به ترتیب با 4 میلیون و 510 هزار و 744، 4 میلیون و 508 هزار و 575، 4 میلیون و 329 هزار و 180، 3 میلیون و 512 هزار و 453 و 3 میلیون و 255 هزار و 324 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای ترکیه با 3 میلیون و 179 هزار و 115 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 772 هزار و 694 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

اروپا نگران موج سوم

درحالیکه انگلیس برای کاهش تدریجی محدودیت های مربوط بهک رونا آماده می گردد اتحادیه اروپا اما نگران موج سوم شیوع کرونا و کمبود واکسن است.

درحالیکه انگلیس برای کاهش تدریجی محدودیت های مربوط به کووید 19 آماده می گردد، در ولز، در غرب این کشور مقررات منع سفرهای داخلی از امروز برداشته شده است.

در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته براساس شواهد مانعی برای اجرای نقشه راه کاهش مقررات در انگلستان ندیده و انتظار می رود فعالیت های مالی غیرضروری از 12 آوریل برداشته گردد.

در این میان اتحادیه اروپا و بسیاری نقاط دیگر دنیا اما نگران موج سوم شیوع کرونا و کمبود واکسن هستند.

برای مثال لهستان محدودیت های بیشتری را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال نموده است. این کشور از نظر ابتلاء به ویروس کرونا دارای رکورد است.

بی بی سی در این رابطه می نویسد: تعطیلی آرایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی و مبلمان به محدودیت های جدیدی که از هفته پیش آغاز شد، اضافه نموده شدند. پیش از این، مشاغل غیرضروری مانند مراکز فرهنگی و ورزشی و هتل ها به مدت سه هفته تعطیل شدند.

شمار مراکز مذهبی که برای عید پاک اجازه داشتند به روی نیایشگران گگردده شوند، کاهش یافته است.

ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر می گوید لهستان از آغاز همه گیری این بیماری، دشوارترین دوره را طی می نماید.

در پی شیوع موج تازه ویروس کرونا در اروپا و افزایش موارد ابتلا، بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت های تازه آمد و شد وضع نموده اند. آلمان، فرانسه، ایتالیا، فنلاند و سوئیس از جمله این کشورها هستند.

اما یک روز بعد از اعلام محدودیت های شدید در آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور، محدودیت های تازه را لغو کرد.

مرکل بعد از جلسه ای اضطراری با رهبران ایالت های آلمان اعلام نمود که اعمال محدودیت هایی که در آستانه تعطیلات عید پاک (از اواخر این هفته) اعلام شده بود، عملی نیست.

فرایند واکسیناسیون کرونا در اروپا از آمریکا و بریتانیا عقب تر است. یکی از دلایل این کندی این است که واکسن استرازنکا به اندازه کافی در اختیار این کشورها قرار نگرفته و این مسئله تبدیل به یک دعوای سیاسی عظیم و طولانی بین انگلیس و اتحادیه اروپا شده است.

واکسن دوم کرونا در روسیه استنشاقی فراوری شد

مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک روسیه سازنده واکسن دوم کرونا در این کشور اعلام نمود که واکسن اپی واک کرونا را به صورت استنشاقی فراوری نموده است.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، مرکز ویروس شناسی وکتور واکسن دوم کرونا را برای حالت استنشاقی ساخته است و این واکسن بزودی فراوری انبوه خواهد شد.

مرکز وکتور همچنین واکسن اپی واک کرونا را در سرنگ با دوز یک بار مصرف ساخته است که کار واکسیناسیون را آسانتر می نماید.

در این گزارش گفته شد که مرکز ویروس شناسی وکتور این نوآوری ها را بدقت با سنجش میزان مصونیت و کارایی واکسن انجام می دهد.

واکسن دوم روسی کرونا اپی واک کرونا نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-19 ایجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود.

مرکز وکتور شرکت سازنده واکسن روسی ای پی واک کرونا (EpiVacCorona) اعلام نمود: این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را 100 درصد افزایش می دهد.

سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه به عنوان دست اندرکار مبارزه با بیماری های عفونی در آن کشور به تازگی از اثبات کارایی و مصونیت زایی بالای اپی واک کرونا واکسن دوم روسی اطلاع داده بود.

سازمان حمایت از مصرف نمایندگان روسیه در بیانیه ای نوشت: مرکز علمی- پژوهشی ویروس شناسی وکتور (در نووسیبیرسک) باتوجه به آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از واکسن اپی واک کرونا ساخته شده در این مرکز، نتایج آزمایش های بالینی مراحل اول و دوم بر روی گروه داوطلبان بین سن 18 تا 60 سال را در قالب گزارشی در نشریه روسی عفونت و مصونیت منتشر کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نتایج آزمایش های انسانی واکسن اپی واک کرونا، مصونیت زایی و کارایی بالای این واکسن را اثبات کرد.

هشدار مجدد جانسون درباره شیوع موج جدید کرونا در انگلیس

نخست وزیر انگلیس با توجه به شیوع موج سوم کرونا در اروپا درباره تاثیرات این شیوع بر کشورش هشدار داده و این سوال را بیان کرد که آیا این موج جدید به بدی گذشته خواهد بود؟

به گزارش روزنامه دی ولت آلمان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مجددا درباره شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورش هشدار داده و در نشستی آنلاین با اعضای حزب محافظه کار خود گفت: معین نیست که موج سوم کرونا در اتحادیه اروپا چه تاثیراتی را بر کشور ما خواهد داشت. تجربه تلخ نشان می دهد که انگلیس حدود سه هفته بعد از اروپا درگیر خواهد شد. مسئله این است که آیا این بار اوضاع به بدی گذشته خواهد بود؟ یا اینکه تاثیرات واکسن به اندازه کافی اوضاع را متعادل تر می نماید.

جانسون در عین حال تاکید نمود که به جدول زمان بندی خود برای کاهش قواعد سختگیرانه کرونایی پایبند است. بر این اساس از روز دوشنبه در بخش های عظیمی از کشور بار دیگر دیدارهای دو خانواده و یا تا 6 نفر در فضای باز مجاز خواهد بود.

انگلیس زودتر از همه کشورهای اروپایی و در ماه دسامبر گذشته واکسیناسیون را آغاز نموده و به سرعت این فرایند را در پیش گرفته است.

انگلیس می خواهد در ماه آگوست واکسیناسیون بچه ها را آغاز کند. روزنامه تلگراف این خبر را با استناد به محافل دولتی این کشور منتشر نموده است. به این ترتیب این تصمیم دولت زودتر از موعد انتظار به وقوع می پیوندد.

بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 6187 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 70 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

از ابتدای شیوع بحران کرونا در انگلیس تا به حال حدود 4325315 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 126515 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

وزیر بهداشت آلمان: اعمال یک قرنطینه شدید ضرورت دارد

وزیر بهداشت آلمان با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورش اعمال یک قرنطینه سخت 10 تا 14 روزه را برای مهار این بحران ضروری دانست.

به گزارش آر ان دی آلمان، ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان و لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان امروز در گفتگوی آنلاین با شهفرایندان به مسئله بحران کرونا و واکسیناسیون در این کشور پرداختندو به سوالات شهفرایندان پاسخ دادند.

اشپاهن، با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کشورش اعمال یک قرنطینه سخت 10 تا 14 روزه را ضروری دانست. وی تاکید نمود که در این دوران باید تا حد امکان از ارتباطات خودداری گردد.

وی تاکید نمود: اگر ما این موج را به موقع بشکنیم بنابراین می توانیم مراحل بازگشایی ها را که در بعضی مناطق در پیش گرفته شده است آغاز کنیم. وی درباره فشار بالا بر بخش های مراقبت های ویژه در صورت شکسته نشدن موج جدید کرونا هشدار داد.

وی همچنین از اولویت بندی ها در فرایند واکسیناسین حمایت نموده و تاکید نموده که در این فرایند ما همیشه می توانیم سرعت خود را افزایش دهیم.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای حدود 20742 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 4 هزار نفر بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده است. به این ترتیب تعداد مبتلابان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 124.9 افزایش پیدا کرد. 157 نفر هم در 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

براساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2754002 نفر به کرونا مبتلا شده و 76303 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بالا دریافت درخواست مقام های آلمانی برای تایید واکسن روسی

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که مقامات ایالت های آلمان درخواست های خود برای استفاده از واکسن روسی در مبارزه با کرونا را تشدید نموده اند. مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن در گفتگوبا یک رسانه آلمانی گفته است که باید هر چه سریع تر درباره تایید واکسن اسپوتنیک وی روسیه تصمیم گیری گردد.

وی همچنین گفته است: ما باید از تجربیات بد در اولین مرحله سفارش واکسن درس بگیریم. بنابراین اتحادیه اروپا باید این بار سریعا همه قراردادهای ضروری را منعقد کند تا بتوانیم واکسن بیشتری دریافت کنیم. وی غلبه بر بحران کرونا را تنها به وسیله واکسیناسیون امکان پذیر دانست.

نخست وزیر ایالت تورینگن آلمان هم از خرید واکسن روسی حمایت نموده و خودداری از استفاده از این واکسن به دلیل روسی بودن آن را رد نموده است.

بیش از 20 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 20472 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت اطلاع داد و به این ترتیب تعداد مبتلابان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 124.9 افزایش پیدا کرد. 157 نفر هم در 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

گسترش قواعد قرنطینه ای در فرانسه

به دلیل شیوع موج سوم کرونا فرانسه قواعد قرنطینه در این کشور را گسترش می دهد. محدودیت های قرنطینه ای در مجموع بر 19 منطقه اداری و بیش از 23 میلیون شهفرایند این کشور اعمال می گردد.

شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم با 4766 مورد به بالاترین حد در امسال میلادی رسیده است. شمار مبتلایان روزانه هم با 41869 مورد بسیار بیشتر از حدود یک هفته پیش که 35088 مورد ابتلای روزانه گزارش شده بود است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با نگاهی به شرایط بیمارستان ها اعلام نموده که احتمالا به دلیل موج سوم کرونا محدودیت های جدید ضروری خواهد بود.

فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان به دلیل موارد بالای ابتلا به کرونا در فرانسه این کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و محدودیت هایی علیه مسافران ورودی از این کشور از روز یکشنبه اعمال خواهد شد.

در مقابل انستیتو رابرت کخ آلمان مناطق تیرول اتریش، جمهوری چک و اسلواکی را از لیست مناطق خطر ویروس های جهش یافته خارج کرد. به این ترتیب بخش عمده محدودیت های سفر اعمال شده علیه این کشورها لغو می گردد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از قراردادن فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان به دلیل شمار بالای ابتلا به کرونا در این کشور حمایت نموده است.

احاطه ویروس انگلیسی بر سراسر قبرس

ویروس جهش یافته انگلیس هم تقریبا بر سراسر قبرس احاطه پیدا نموده و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت این کشور تقریبا 95.5 درصد همه مبتلایان جدید در این کشور از 16 فوریه تا 6 ماه مارس به این ویروس جهش یافته آلوده شدند. وزارت بهداشت قبرس همچنین از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بین جوانان این کشور اطلاع داده است.

تمدید شرایط اضطراری کرونایی در جمهوری چک

در جمهوری چک شرایط اضطراری کرونایی برای مدت دو هفته دیگر و تا 11 آوریل تمدید شد.

مجلس چک شب گذشته با اکثریت آراء با این طرح موافقت کردند و 53 نماینده به آن رای مثبت و 34 نماینده هم به آن رای منفی دادند.

آندره بابیس، نخست وزیر جمهوری چک در این باره گفت که امیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه این آخرین قرنطینه باشد. وی هم زمان شهفرایندان را به صبر و تحمل در این شرایط فراخواند.

شرایط اضطراری اختیارات بیشتری برای اعمال محدودیت ها در کشور به دولت می دهد.

با وجود اعمال محدودیت ها اما در جمهوری چک همچنان آمار مبتلایان به کرونا بالا است و در عرض 7 روز بیش از 500 نفر به ازای هر 100 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

از آغاز بحران کرونا در این کشور با حدود 10.7 میلیون سکنه تا به حال بیش از 1.5 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و حدود 25639 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

نخستوزیر چک همچنین مجددا خواهان اصلاح فرایند تقسیم واکسن در اتحادیه اروپا شده و اعلام نمود که این واکسن ها باید همان گونه که در دسامبر سال 2020 تصمیم گیری شد بر اساس جمعیت کشورها تقسیم گردد.

وی اضافه نمود: اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند بعضی کشورها در تابستان به اندازه کافی واکسن برای نود درصد مردم خود خواهند داشت و بعضی کشورهای دیگر تنها 40 درصد جمعیت خود را تا آن موقع می توانند واکسینه نمایند که این غیر قابل قبول است.

رکورد بالای مبتلایان جدید در لهستان

شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در لهستان هم برای سومین روز پیاپی رکورد بالایی را بدست آورده و نهادهای بهداشتی این کشور شب گذشته اعلام نمودند که در 24 ساعت 35143 مور جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

هشدار وزارت بهداشت اتریش درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها

وزیر بهداشت اتریش به شهفرایندان درباره رفتن به سفر در تعطیلات عید پاک هشدار داده و گفت: اروپا در میان موج سوم کرونا واقع شده است. در اتریش این تصویر از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. اما به صورت کلی فرایند صعودی شدیدی فراتر از اتریش شرقی وجود دارد.

وی شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی را مسئله ای عظیم در کشورش ارزیابی نموده که بر همه این کشور غالب شده است. وی در این باره گفت: در شرق اتریش بسته به منطقه سهم آلودگی به این ویروس به 80 تا 90 درصد کل مبتلایان رسیده است. این شرایط به تقویت شدید شرایط خطر منجر می گردد. ویروس جهش یافته انگلیسی مسری تر بوده و سریع تر به بیماری سخت تبدیل شده و آمار افرادی که دچار بیماری سخت می شوند و احتیاج به بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه پیدا می نمایند را به سرعت افزایش می دهد.

آلمان فرانسه را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داد

وی در عین حال تاکید نمود که تا اواخر ژوئن و حداکثر اوایل جولای دو سوم شهفرایندان اتریشی حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. به گفته آنشوبر اتریش در اعطای گذرنامه سبز به افراد واکسینه شده در اروپا پیشتاز خواهد بود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 530288 نفر به کرونا مبتلا شده و 9200 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

کاهش چشمگیر جمعیت ایتالیا در دوران بحران کرونا

آمارها نشان می دهد در سال 2020 بحران کرونا منجر به کاهش زاد و ولدها، ازدواج ها و هم زمان افزایش مرگ و میرها در ایتالیا شده و جمعیت این کشور را به زیر 60 میلیون نفر کشانده است.

به این ترتیب بحران کرونا در سال 2020 آثار وخیمی در شمار جمعیت ایتالیا بر جا گذاشت. اداره آمار ایتالیا (ایستات) روز آدینه اطلاع داد که جمعیت این کشور مدیترانه ای در انتها سال گذشته نسبت به ابتدای آن حدود 384 هزار نفر کاهش داشته است که این تقریبا با جمعیت شهری مانند فلورانس در توسکانی ایتالیا برابر است.

به گفته کارشناسان موج کرونا فرایند کاهشی جمعیت ایتالیا را که از سال 2015 آغاز شده را تشدید نموده است. در این بحران شمار جمعیت این کشور به زیر60 میلیون نفر و حدود 59.3 میلیون نفر رسیده است.

اداره آمار ایتالیا همچنین اطلاع داد که شمار زاد و ولدها در ایتالیا هم یک رکورد منفی جدید را بدست آورده و در سال 2020 حدود 404 هزار کودک در این کشور به دنیا آمدند که تعداد آن ها حدود 16 هزار نفر کم تر از سال 2019 بوده است. هم زمان حدود 17 درصد انسان های بیشتری از سال 2019 در این کشور فوت کردند. در آمار تکمیلی ارائه شده از طرف اداره آمار ایتالیا حدود 112 هزار مورد فوتی های بیشتر در سال 2020 ثبت شده است. تعداد عروسی ها هم در اولین سال کرونا حدود 50 درصد کاهش داشته است. این مسئله می تواند از نتایج محدودیت های اعمال شده در دوران کرونا باشد. برگزاری جشن های ازدواج مفصل و شلوغ در ایتالیا در این دوران ممنوع بود.

کارشناسان آمار همچنین از احساس روزافزون عدم اطمینان درباره آینده و نگرانی های مالی در بین شهفرایندان اطلاع داده اند.

ایتالیا در فوریه سال 2020 شدیدا تحت تاثیربحران کرونا قرار گرفته و از آن موقع تا به حال نهادهای بهداشتی از ابتلای حدود 3.5 میلیون نفر به کرونا اطلاع داده اند. بخش های وسیعی از این کشور در لیست مناطق قرمز کرونایی قرار گرفته و دولت برای مهار این بیماری محدودیت های گسترده ای را در این مناطق اتخاذ نموده است

تشدید محدودیت های کرونایی در رومانی

رومانی هم با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا از روز یکشنبه محدودیت های کرونایی برای مهار این بیماری را تشدید می نماید.

این خبر را نخست وزیر رومانی روز گذشته اعلام نمود. شمار مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 364 نفر افزایش پیدا نموده است.

دانمارک هم محدودیت های سفر در این کشور را تا 20 آوریل محدود می نماید. دولت دانمارک همچنان به شهفرایندان خود توصیه می نماید به سفرهای خارجی نفرایند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4325315 نفر به کرونا مبتلا شده و 126515 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4465956 نفر به کرونا مبتلا شده و 94275 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3255324 نفر به کرونا مبتلا شده و 75010 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3488619 نفر به کرونا مبتلا شده و 107256 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2754002 نفر به کرونا مبتلا شده و 76303 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4234

به "احاطه ویروس انگلیسی بر سراسر قبرس، اروپا نگران موج سوم، واکسن دوم کرونا در روسیه استنشاقی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احاطه ویروس انگلیسی بر سراسر قبرس، اروپا نگران موج سوم، واکسن دوم کرونا در روسیه استنشاقی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید