اتمر: هر طرح صلحی باید در چارچوب قانون اساسی افغانستان باشد

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه افغانستان گفت که هر ابتکار و طرحی برای صلح افغانستان زمانی موثر است که در چارچوب قانون اساسی این کشور باشد.

اتمر: هر طرح صلحی باید در چارچوب قانون اساسی افغانستان باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزیر امور خارجه افغانستان اظهار داشت که صلح با طالبان نیازمندن واردشدن این گروه به مذاکرات صادقانه با دولت افغانستان است.

وی اضافه نمود که صلح با گروه طالبان زمانی ممکن است که این گروه به خواست مردم افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته این کشور احترام قائل گردد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، هر ابتکار و طرحی برای صلح افغانستان زمانی موثر است که در چارچوب قانون اساسی باشد و شرایط و خواست مردم را درک کند.

وزیر امور خارجه افغانستان اظهارداشت که این کشور در دو دهه گذشته با چالش تروریسم روبرو بود اما کوشش نموده است که بار دیگر به جولانگاه تروریسم در منطقه تبدیل نگردد.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که نشست صلح مسکو ساعاتی دیگر شروع می گردد و نشست صلح استانبول نیز بزودی برگزار خواهد شد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز دو هفته قبل در سفر به کابل، طرح دولت انتقالی برای این کشور را بیان کرد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سمیناری با عنوان اولویت های سیاست خارجی و اصلاحات دستگاه دیپلماسی افغانستان در کابل با اشاره به طرح آمریکا برای جایگزینی دولت کنونی کابل با یک دولت انتقالی توضیح داد که بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نخواهد کرد.

اشرف غنی با کنایه به کوشش های آمریکا برای تحقق این طرح گفته بود: با تشکر از شتاب آمریکا در زمینه صلح افغانستان، ما در مقایسه با هر کشور منطقه و دنیا برای دستیابی به صلح، صد برابر عجله داریم، اما برای تامین صلح پایدار و عادلانه بجای احساسات براساس واقعیت ها به پیش می رویم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4191

به "اتمر: هر طرح صلحی باید در چارچوب قانون اساسی افغانستان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمر: هر طرح صلحی باید در چارچوب قانون اساسی افغانستان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید