آیا شبکه های اجتماعی اندونزی در روزهای شیوع کرونا به نژادپرستی دامن می زنند؟

به گزارش دور زمین، با گسترش ویروس کرونا در اندونزی ، ترس از جامعه اقلیت چینی در این کشور روز به روز افزایش می یابد و به نظر می رسد بخشی از این هراس ناشی از تبلیغات منفی علیه چینی ها در فضای مجازی است. تبلیغاتی که به نظر می رسد لحظه به لحظه رو به افزایش است.

آیا شبکه های اجتماعی اندونزی در روزهای شیوع کرونا به نژادپرستی دامن می زنند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بدون هیچ اغراقی کاملا معین است که در اندونزی احساسات ضد چینی رو به افزایش است. درواقع بخشی از نگرانی دولت این روزها معطوف به سیستم مراقبت های بهداشتی و بخشی دیگر معطوف احساسات ضد چینی متعددی است که ممکن است مردم را درگیر کند.

اندرا صاحب یک کسب و کار فروش چای چینی در اندونزی می گوید: تصویری که از چینی ها در شبکه های اجتماعی از سوی اهالی اندونزی ترسیم می گردد ترسناک است. بیشتر این احساسات در برنامه هایی مانند اینستاگرام منتشر می گرددو مردم برای اخراج کارگران چینی در اندونزی کمپین هایی تشکیل می دهند. آن ها معتقدند حضور ما به بحران سلامتی منجر می گردد. این چیزی است که ما واقعاً از آن می ترسیم. نفرت پراکنی مجازی علیه چینی ها می تواند منجر به مسائلی جدی در دنیای واقعی گردد.

حملات نژادپرستانه و تبعیض علیه چینی ها از زمان کشف کرونا در شهر ووهان در دسامبر 2019 افزایش یافته است ، اما با توجه به دشمنی های تاریخی، به خصوص در اندونزی این موضوع نگران کننده است. به نظر می رسد فضای مجازی به عظیم ترین مکان برای حمله به چینی ها تبدیل شده است. اما اگر دولت اندونزی کنترلی روی محتواهای شبکه های اجتماعی نداشته باشد می توان انتظار بعضی اتفاقات جدی را داشت.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2517

به "آیا شبکه های اجتماعی اندونزی در روزهای شیوع کرونا به نژادپرستی دامن می زنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شبکه های اجتماعی اندونزی در روزهای شیوع کرونا به نژادپرستی دامن می زنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید