آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، در پی شدت دریافت پدیده قتل سیاهپوستان در آمریکا و اتهام وارده علیه پلیس و نیروهای امنیتی این کشور در مورد تقابل سازمان یافته با رنگین پوستان، کمیته ای متشکل از 11 کارشناس بین المللی با انتشار گزارشی در همین خصوص، این اقدام سازمان یافته پلیس آمریکا را به منزله جنایت علیه بشریت دانست.

آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است

بر همین اساس، اعضای کمیسیون تحقیق بین المللی درباره خشونت نژادپرستانه سیستماتیک پلیس علیه آفریقایی تبارهای آمریکا اعلام نموده اند که ایالات متحده تاریخی طولانی در نقض حقوق و قوانین بینی المللی علیه سیاهپوستان داشته و بعضی از این موارد به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است.

همچنین کارشناسان مذکور با انتشار عمومی این گزارش 188 صفحه ای، از دادستان دیوان کیفری بین المللی درخواست نموده اند تا تحقیقی جامع و فوری در مورد مساله قتل سیاهپوستان در آمریکا انجام دهد.

در گزارش مذکور، پلیس آمریکا به انجام حملات سازمان یافته علیه سیاهپوستان آمریکایی اشاره شده و پلیس این کشور نیز به انجام اموری مانند سلب آزادی فیزیکی، شکنجه، تعقیب بی رویه شهروندان سیاهپوست و بسیاری از اقدامات غیر انسانی دیگر متهم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4286

به "آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید