آمریکا برای خروج از افغانستان 12 فروند F-18 را به منطقه اعزام کرد

به گزارش دور زمین، پس از اعزام 6 فروند بمب افکن B-52 به منطقه به بهانه خروج مصون نیروهای آمریکایی از افغانستان، واشنگتن 12 فروند جنگنده F-18 را به منطقه اعزام کردند.

آمریکا برای خروج از افغانستان 12 فروند F-18 را به منطقه اعزام کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که علاوه بر ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای عرب و 6 ففرایند بمب افکن B-52 در قطر، آمریکا 12 ففرایند F-18 دیگر را نیز برای خروج ایمن نیروها از افغانستان اعزام نموده است.

میلی اضافه کرد که از زمان شروع فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان (11 اردیبهشت) تا به امروز هیچ حمله ای علیه نیروهای آمریکایی و ناتو صورت نگرفته است.

به گزارش هیل، این ژنرال آمریکایی ادامه داد که با این حال طالبان به حملاتش علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ادامه داده و روزانه حدود 80 تا 120 حمله را علیه آن ها انجام می دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت که حدود 90 درصد حملات هوایی توسط نیروی هوایی افغانستان صورت می گیرد.

وی اضافه کرد که پنتاگون گزینه های مختلفی را برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج آنالیز می نماید و احتمال آموزش نیروهای افغان در کشوری دیگر وجود دارد اما این موضوع هنوز معین نیست.

ژنرال میلی با اشاره به حمایت هوایی از نیروهای افغان نیز گفت: برای پشتیبانی از نیروی هوایی افغانستان تا به امروز چاره ای اندیشیده نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4414

به "آمریکا برای خروج از افغانستان 12 فروند F-18 را به منطقه اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای خروج از افغانستان 12 فروند F-18 را به منطقه اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید