قله آدم (سریلانکا) - دور زمین

قله آدم (سریلانکا)

قله سرسبز و بلند سری پادا (Sri Pada) یا همان قله آدم (Adam's Peak) در منطقه‌ای فوق‌العاده زیبا در جنوب هیل کانتری در کشور سریلانکا قرار گرفته و برای حدود 1000 سال است که محلی محبوب در بین زائران از ادیان و مذاهب مختلف به حساب می‌آید. اهمیت قله آدم یا سری پادا در بین پیروان ادیان مختلف متفاوت است. بودایی‌ها ادعا می‌کنند که جای پای روی این قله متعلق به پای چپ بودا است. هندوها این ردپا را متعلق به خدای شیوا می‌دانند. مسلمانان و مسیحیان نیز عقیده دارند این جای پا، جای پای حضرت آدم است، درست زمانی که از باغ عدن رانده شده و پا به زمین گذاشته است. هر چه باشد قله آدم حالا به یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی سریلانکا تبدیل شده است. بسیاری از مسافران ماجراجوی تور سریلانکا نیمه‌های شب صعود خود را شروع می‌کنند تا بتوانند منظره نفس‌گیر و فوق‌العاده طلوع آفتاب در بالای سری پادا را شاهد باشند.

قله آدم (سریلانکا)

راهنمای صعود به قله آدم (سری پادا) در تور سریلانکا

نزدیک‌ترین شهر به قله آدم، شهر کوچک دالهوزی است. بسیاری از مسافران تور سریلانکا برای رسیدن به این شهر، قطارهای به مقصد هاتون را سوار شده و از آنجا با اتوبوس یا توک‌توک به دالهوزی می‌روند. شما می‌توانید از کلمبو، کندی، الا و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ با قطار به هاتون برسید. قله آدم 2243 متر ارتفاع دارد، اما مسیر بالا رفتن از آن در عمل حدود 3.5 کیلومتر است. مسیر کوهنوردی به سمت بالای قله عملا ترکیبی از مسیرهای شیب‌دار خاکی و حدود 5000 تا 6000 پله سنگی است. صعود چالش‌برانگیزی خواهد بود اما با داشتن یک آمادگی جسمانی اولیه آنچنان سخت نخواهد بود. بسته به توانمندی افراد، شلوغی راه و توقف‌ها در طول مسیر، این صعود حدود 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد.

بهترین زمان برای صعود به قله آدم در تور سریلانکا دوره بین ماه‌های ژانویه تا می است. البته سعی کنید از رفتن در روزهای نزدیک به ماه کامل و هفته سال نوی سریلانکایی (نیمه‌های آوریل) به سری پادا خودداری کنید. در این دوره‌های شلوغ، مسیر با حضور خانواده‌ها و زائران محلی حسابی پر جمیعت خواهد بود؛ ممکن است زمان صعودتان تا 5 تا 10 ساعت هم افزایش پیدا کند. بیشتر گردشگران دو شب را در دالهوزی می‌مانند که یعنی زمان کافی برای دیدن شهر، بالا رفتن از کوه و یک روز استراحت دادن به پاهای خسته‌شان خواهند داشت. مهمانخانه‌های فراوانی در این شهر کوچک برای بودجه‌های متفاوت در دسترس هستند؛ رستوران‌های محلی فراوانی هم در داخل شهر وجود دارند.

توصیه‌هایی برای بالا رفتن از قله آدم در تور سریلانکا

کارهایی هستند که با انجام دادنشان، تجربه صعود از قله آدم در تور سریلانکا برایتان به یک تجربه دلچسب و فراموش‌نشدنی تبدیل خواهید شد. سعی کنید طوری برنامه‌ریزی کنید که برای طلوع آفتاب بالای قله باشید؛ صعود خود را بین ساعت 1 تا 2 نیمه شب شروع کنید تا زمان کافی برای توقف‌های کوتاه و خستگی در کردن در طول مسیر داشته باشید. در پایین هوا گرم و مرطوب است اما به بالای سری پادا که برسید هوا حسابی سرد خواهد شد. با یک تیشرت خنک صعود خود را شروع کنید و برای آن بالا یک سوئیشرت گرم همراه ببرید. در طول مسیر گزینه‌های فراوانی برای خرید خوراکی (غیر از دستفروشان) نخواهید داشت، در نتیجه بهتر است در خود شهر خوراکی تهیه کنید. در طول مسیر مردم محلی را می‌بینید که با دمپایی یا پای برهنه به بالای قله می‌روند؛ به شما البته، اکیدا توصیه می‌کنیم کفش‌های راحت کوهنوردی به پا داشته باشید.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 26

به "قله آدم (سریلانکا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قله آدم (سریلانکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید